וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות יאהו קפצו ב-34%

19.4.2006 / 0:32

דיווחה על הכנסות של 1.57 מיליארד דולר. הרווח נפל ב-18% ל-160 מ' ד' - בהתאם לתחזיות - בעקבות רישום אופציות כהוצאות

ענקית האינטרנט והמדיה האמריקאית יאהו (סימול YHOO) דיווחה היום על ירידה ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה בעקבות עלייה בהוצאות בגין רישום אופציות כהוצאות.

יאהו, מפעילת אתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם, רשמה ברבעון הראשון רווח של 160 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, נפילה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת - אז לא רשמה החברה אופציות לעובדים כהוצאות. התוצאות בשורה התחתונה של החברה היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.

יאהו, הממוקמת במקום ה-412 ברשימת חברות "פורצ'ן 500", דיווחה על זינוק של 34% בהכנסותיה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.57 מיליארד דולר. לאחר ניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתר יאהו, רשמה החברה ברבעון הכנסות של 1.09 מיליארד דולר, גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

"יאהו רשמה רבעון חזק נוסף", אמר מנכ"ל יאהו, טרי סמל - אשר מימש בשנה שעברה אופציות על 7 מיליון מניות יאהו שהיו בידו, וגרף מהמימוש רווח של 173.6 מיליון דולר - בעת פרסום הדו"חות. "אנו מאמינים כי המודל העסקי שלנו והתמקדותנו בניצול הזדמנויות חדשות בתחומים מתפתחים הבדילה אותנו מהמתחרים ואיפשרה לנו להציע למשתמשים את הניסיון המקוון הטוב ביותר, ולמפרסמים שלנו את הערך הגדול ביותר ברשת", הוסיף סמל.

יאהו צופה לרשום ברבעון הנוכחי הכנסות של 1.08-1.16 מיליארד דולר, והכנסות של 4.6-4.85 מיליארד דולר בשנה כולה. התחזית שסיפקה החברה היתה בהתאם לתחזית האנליסטים להכנסות רבעוניות של 1.14 מיליארד דולר והכנסות שנתיות של 4.75 מיליארד דולר.

מניית יאהו, אשר נפלה ב-21% ברבעון הראשון של השנה, עולה בקרוב ל-5% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה של 1.1%. בעקבות פרסום דו"חות הרבעון הרביעי של 2005, בהם החמיצה החברה את התחזיות לראשונה זה שנתיים, נפלה מניית יאהו בקרוב ל-15%.

יאהו השיקה בחודש שעבר שירות טלפוניה באינטרנט בארה"ב. יאהו מסנג'ר, תוכנת המסרים המיידיים של יאהו, היא הפלטפורמה שעליה מבוסס השירות. עד השקת השירות ניתן היה לדבר בחינם בין מחשב למחשב במסנג'ר, אך לאחר השקתו ניתן גם להתקשר ולקבל שיחות מטלפונים רגילים, בדומה לשירות סקייפ, אשר נרכש בשנה שעברה על ידי חברת אי-ביי. השירות החדש כרוך בתשלום.

בחודש פברואר הודיעה יאהו על כוונתה להתחיל להפעיל מערכת המעניקה יחס מועדף לאי-מיילים שישלחו חברות אשר ישלמו ארבעה סנט עבור כל מכתב אלקטרוני. קבלת השירות - המבוסס על טכנולוגיה של חברת גודמייל, שנוסדה בידי הישראלים דניאל דריימן ואריק גורדון - תותנה בכך ששולחי האי מיילים יתחייבו לשלוח מכתבים רק לאנשים שהביעו הסכמה לקבל מהם מיילים.

בחודש ינואר עמדה יאהו - ביחד עם חברות מיקרוסופט ואמריקה אונליין - במוקד שערוריה ציבורית בארה"ב, לאחר שהעבירו לידי הממשל האמריקאית תוצאות חיפוש באינטרנט שביצעו מיליוני אזרחי ארה"ב, בעקבות דרישת משרד המשפטים לעשות כן. לעומתן, גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי ביותר עולם, סירבה לעשות כן.

דו"חות יאהו שפורסמו היום סימנו את תחילת מבול דו"חות של חברות אינטרנט השבוע. אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, צפויה לפרסם מחר לאחר הסגירה את תוצאותיה הרבעוניות, וביום חמישי יגיע תורה של ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully