וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי IBM זינקו ב-22%

18.4.2006 / 23:40

חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם רשמה רווח של 1.08 דולר למניה ברבעון הראשון - 3 סנט מעל לתחזיות

שנה לאחר שאיי.בי.אם (סימול IBM) הדהימה את המשקיעים בדו"חות כספיים מאכזבים לרבעון הראשון של 2005, אשר גררו נפילה חדה במנייתה, דיווחה היום חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם על זינוק של 22% ברווחיה הודות לצמצום בהוצאות, קיצוץ משרות ומכירות ערות של מיקרו-מעבדים המיועדים למשחקי וידיאו.

"ביג בלו" דיווחה על רווח של 1.71 מיליארד דולר, או 1.08 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.05 דולר למניה. הכנסות IBM, הנסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-130 מיליארד דולר, בתקופה המדווחת הסתכמו ב-20.7 מיליארד דולר, ירידה של 9.8% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2005 - אז כללו התוצאות גם את הכנסות חטיבת המחשבים האישיים של החברה, שנמכרו מאז ללנובו הסינית. בקיזוז הכנסות החטיבה נותרו הכנסותיה ללא שינוי. תוצאות IBM בשורה העליונה היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.

מנכ"ל ויו"ר IBM, סמואל פלמיסנו, הביע שביעות רצון מהתוצאות בעת פרסום הדו"חות. "רשמנו תוצאות חזקות ביותר בתחום ה-middleware והמשך צמיחה בהכנסות בתחום המיקרו-אלקטרוניקה. נרשם גידול במספר הנרשמים לשירותי החברה, שולי הרווח של חטיבת שירותי המחשוב צמחו לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת זה הרבעון השביעי ברציפות, ו-IBM שוב נהנתה מצמיחה בשווקים מתפתחים", אמר פלמיסנו. "מצב קופת המזומנים שלנו ממשיך להיות איתן. לאחר שהשקענו בעסקים שלנו והשבנו קרוב לשלושה מיליארד דולר למשקיעים, סיימנו את הרבעון עם יותר מ-12 מיליארד דולר בקופה, סכום גבוה באופן ניכר לעומת השנה הקודמת", הוסיף.

מניית IBM, אשר סיימה את הרבעון הראשון של השנה ללא שינוי ועלתה ב-1.4% מתחילת השנה, עולה ב-0.1% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה של 2.2%.

הדו"חות הכספיים האחרונים של IBM - שלאחרונה רווחו שמועות כי היא עשויה לגלות עניין ברכישת SAP (סימול SAP.DE) הגרמנית, יצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם - מסמנים את המשך מגמת השיפור שרשמה החברה ברבעונים השני, השלישי והרביעי של 2005 בתחום עסקי שירותי המחשוב - אשר אחראים על כמחצית מהכנסותיה, לאחר האכזבה שהנחילה החברה למשקיעים ברבעון הראשון של השנה, כאשר פיספסה את תחזיות האנליסטים.

IBM דיווחה ברבעון הראשון של 2005 על רווח שהיה נמוך ב-5 סנט למניה מתחזיות האנליסטים - החמצה חריגה של התחזיות עבור ענקית המחשוב. אולם כעבור זמן, לאחר שבחנו את האופן שבו רשמה יבמ את האופציות לעובדים בדו"חות, הגיעו אנליסטים רבים למסקנה כי בפועל החמיצה החברה את התחזיות בפער גדול אף יותר, של 9 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully