וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הזדמנויות אחרונות לטייל

שירה וילקוף

19.4.2006 / 9:00

הרי מערב ירושלים, נחל פולג, עמק חפר, רמות מנשה ונחל יתלה כבר לא יהיו אטרקטיבים בפסח הבא. אלא אם אתם חובבי בולדוזרים

לאלה מביניכם שהחליטו להקדיש את הימים האחרונים לבילוי בחיק הטבע, או שתכננו לעשות זאת באחת מהשבתות הקרובות, מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה לפני שאתם בוחרים את היעד. וואלה! חדשות בחרה עבורכם חמישה מקומות, שבפסח הבא כנראה כבר לא תוכלו לטייל בהם. סעו לשם עכשיו, כשהכל עדיין פורח וה[[טרקטור]]ים עוד לא הרסו את כל השטח.

הרי מערב ירושלים

"תוכנית ספדי". כדאי שתטמיעו את השם הזה היטב, כיון שמדובר באיום הסביבתי הגדול ביותר על [[הרי ירושלים]], המדיר שינה מעיניהם של תושבים רבים באזור. היעד של "תוכנית ספדי" היא להרחיב את ירושלים מערבה – גם לאזור הסטף הפופולארי - על ידי בניית שכונות חדשות בלב הרי יהודה. המאבק להצלת האזור מתנהל מזה מספר שנים, וכולל מלחמת התשה משפטית. במסגרת המאבק הגישו התושבים כ-16 אלף התנגדויות לתוכנית והפסידו, אך בשבועות הקרובים יתקיים דיון סופי במועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהיא הגוף העליון בהחלטות מסוג זה.

המצב כיום, אגב, אינו מעודד מבחינת מתנגדי התוכנית: ח"כ לשעבר עמרי שרון, מתנגד חריף לתוכנית והקלף החזק של הירוקים בקרב מקבלי ההחלטות, יצא מהמשחק הפוליטי. את המשרה של אבא שלו תפס אולמרט, מי שעוד בתפקידו הקודם כראש העיר דחף את התוכנית, ודאג להפגין ברחבי בירה את כישוריו כ"בולדוזר" של בנייה ופיתוח. ועוד לא אמרנו מילה על רשת הכבישים והמחלפים שאמורים לשרת את השכונות החדשות, כביש הטבעת המערבי וכביש 16, שיבתרו את [[נחל שורק]], נחל רפאים וכל פרוזדור ירושלים.

אילו אזורים יושפעו ולהיכן כדאי לטייל כל עוד השטח פתוח? פרוזדור ירושלים (המלצה שתקפה לכל ימות השנה), ובעיקר - אזור עין כרם, מצפה נפתוח (עמק הארזים, בין מבשרת ציון לשכונת רמות והכפר ליפתא), הר חרת, רכס לבן, נחל רפאים, נחל שורק וכמובן – הסטף, שבעתיד הלא רחוק יוכלו המטיילים בו לראות בתים לבנים וגגות אדומים בוהקים על הרכסים הסמוכים.

עמק חפר

דרומית לחדרה אמור להיסלל כביש מספר 9 באורך של כ-12 ק"מ, אחד מאותם כבישי הרוחב החדשים המשרתים את כביש חוצה ישראל ומקשרים אותו לכביש החוף. הכביש, המתוכנן לעבור בין היתר באזור פארק השרון, [[נחל אלכסנדר]], שטחי חקלאות ונוף בעמק חפר, כבר אושר בשני שלבים. בעוד החלק המערבי מעוכב לבדיקת כדאיות כלכלית, בצד המזרחי עלו הבולדוזרים על השטח. אז מי שעוד רוצה להספיק לראות מרחבים פתוחים עם פרדסים, שדות ונוף, מוזמן להגיע לאזור עמק חפר ולשכוח לכמה שעות שהוא במזרח התיכון.

נחל פולג

החלום היפה שמקדמים הירוקים והתושבים באזור להקמת פארק פולג, בין רעננה-כפר סבא לנתניה, של ריאה ירוקה ואי של פסטורליות בלב האורבניות הצפופה – עלול להיגנז לטובת שני כבישים מהירים הנמצאים כיום בשלבי תכנון ואישור מתקדמים. כביש מספר 551 המחבר בין כביש 6 לכביש החוף שיחצה את האזור לרוחבו, וכביש 20, המשך של נתיבי איילון צפונה (שפיים- נתניה). שיהווה כביש אורך. בין היתר, עובר תוואי הכבישים בינות שטחים פתוחים, שדות חקלאיים ושמורות טבע קטנטנות, שעוד נותרו באזור. אז אם בא לכם על טיול במרכז פשוט קחו עצמכם והצטרפו להמוני המטיילים ורוכבי האופניים (לאורך פסי הרכבת ת"א-חיפה) שכבר גילו את הפנינה הזו מזמן ונמצאים שם כל ימות השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רמות מנשה

קטע 18 של [[כביש חוצה ישראל]] – מה כבר לא נכתב על קטע הכביש הזה בן 17 הק"מ, העומד לעבור באחד האזורים היפים בארץ? בעוד אנחנו נחים מסעודת החג, עובדי "דרך ארץ" אינם נחים לרגע וממשיכים במרץ את העבודות לסלילת הקטע, העובר ברמות מנשה, חבל הארץ האחרון בסוגו ובגודלו בקרבת מרכז הארץ. עבודות הבנייה אמנם מתעכבות מעט בשל קברים שנמצאו בתוואי באזור רגבים, אך כל מי שנוסע באזור עין תות, כבר לא יכול לפספס את הטרקטורים הרועמים בשטח. קחו את הילדים, שיראו את הפריחה ואת הגבעות לפני שכביש סואן יבתק אותן לשניים.

נחל יתלה

נחל באזור נטף, ממוקם על התוואי המיועד למסילת הרכבת המהירה ת"א-ירושלים. לכאורה רכבת, כלי תחבורה עם כל היתרונותי הסביבתיים. בפועל, טוענים פעילים ירוקים, הגשר שייבנה מעל הנחל יהרוס את פנינת הטבע הייחודית ששמה נחל יתלה. לאחר מאבק נדחתה החלופה שהציעו הירוקים (מנהרה ארוכה במקום מערכת של גשרים ומנהרות), אשר היתה יכולה להציל את הנוף, מבלי לפגוע בקו החשוב הזה. ומכיוון שהרכבת נבנית בקצב מסחרר, לא בטוח שיישאר בשנה הבאה מה לראות שם. בינתיים, עד שהרכבת תגיע ל"ארץ הכפירה" (כך מכונה האזור), אפשר לראות שם את אחת הדוגמאות האחרונות בארץ לאיך ש[[הרי יהודה]] נראו פעם. בעצם, לא לפני הרבה מאד שנים, אם חושבים על זה.

והערה לסיום:

בין הצידנית, הכובעים והמים, אל תשכחו להצטייד גם בכסף לפני שאתם מגיעים לשמורות הטבע. רשות הטבע והגנים "סוגרת" בשנים האחרונות יותר ויותר שמורות, ומחייבת את המבקרים בהן בתשלום דמי כניסה. כך, התחילו לאחרונה לגבות תשלום על ביקור במג'רסה, נחל עמוד, נחל שניר ונחל תנינים. עוד בתוכנית, לסגור בקרוב גם את הרי אילת והארבל. ארגוני הסביבה הנאבקים נגד "סגירת השמורות" מבטיחים להגיע עד בג"ץ, אם יהיה צורך. בינתיים תיאלצו לשלם. [[מצדה]], אגב, הוא הביקור היקר ביותר: משפחה בת 5 נפשות תאלץ להפרד שם מ-224 ש"ח עבור הזכות ללמד את הילדים קצת היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully