וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: נקצוץ את ידו של כל תוקפן

רויטרס

18.4.2006 / 15:58

עוד טען כי צבאו הוא מהחזקים בעולם. איראן הצהירה כי תהא אשר תהא החלטת המעצמות בעניינה, היא תמשיך לפתח טכנולוגיה גרעינית

איראן הודיעה היום למעצמות העולם, כי תמשיך במאמציה להשיג טכנולוגיה גרעינית, תהא אשר תהא החלטתן בפגישה שתיערך מאוחר יותר היום במוסקבה.

ארה"ב, המאשימה את איראן בכוונה לייצר [[נשק גרעיני]], צפויה לנסות לקדם סנקציות נגד [[איראן]] בפגישתה עם יתר החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם – רוסיה, בריטניה, צרפת וסין. בנוסף תשתתף בפגישה גם גרמניה.

סגני שרי החוץ של שש המדינות נפגשים לקראת המועד שנקבע עבור [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]] (סבא"א) באשר לעמידתה של איראן בדרישת [[האו"ם]] כי תפסיק להעשיר אורניום.

"אני ממליץ להם לא לקבל החלטות נמהרות, לנהוג בשיקול דעת וללמוד את לקחי מעשיהם בעבר", אמר דובר משרד החוץ האיראני, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. "בכל פעם שהם לחצו על איראן, הם קיבלו תוצאות הפוכות מהמקווה".

מאוחר יותר אמר הדובר, חמיד רזה אספי, בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של איראן, כי "תהא אשר תהא תוצאת הפגישה הזו, איראן לא תוותר על זכותה לטכנולוגיה גרעינית".

נשיא איראן, [[מחמוד אחמדינג'אד]], אמר במהלך מצעד צבאי, כי הכוחות המזוינים של ארצו הם מהחזקים בעולם, וכי הם מוכנים ומזומנים להגן על גבולות איראן. "צבאנו יקצוץ את ידו של כל תוקפן, וכל מי שיתקוף אותנו יתחרט על כך".

איראן התעלמה מדרישות האו"ם כשהכריזה בשבוע שעבר שהעשירה אורניום לרמה המשמשת בתחנות כוח, וכי היא מתכוונת לעבור לייצור בקנה-מידה תעשייתי. ההודעה הגבירה את המתיחות בינה לבין מעצמות המערב, והעלתה את מחירי הנפט לרמות שיא של מעט יותר מ-72 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully