וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-2%

עומרי כהן

18.4.2006 / 23:10

העליות התחזקו על רקע תמיכת מרבית בכירי הפד בסיום קרוב של העלאות הריבית. אורמת איבדה כ-2% בתגובה להמלצת "מכירה".

בוול סטריט התחזקה המגמה החיובית ומדדי המניות רשמו את העלייה היומית החדה ביותר מאז ינואר, לאחר שפרסום פרוטוקול הישיבה האחרונה של הבנק הפדרלי המרכזי הצביע על סיום קרוב של גל העלאות הריבית בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-2% ל-2,356 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 1.8% ל-11,268 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.033% ל-4.974%.

כשעתיים לפני הסגירה, פירסם הבנק הפדרלי המרכזי את פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק שנערכה בסוף חודש מארס, בה הוחלט להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25% ל-4.75%. מהפרוטוקול עולה, כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח הסכימו, כי סדרת העלאות הריבית של הבנק קרובה לסיומה.

מחירי הנפט הגולמי זינקו היום לשיא, על רקע המתיחות בין מדינות המערב לאיראן סביב תוכנית הגרעין האיראנית, אולם גם עליות אלו לא בלמו את הזינוקים בשוקי המניות. מחירה של חבית נפט עלה ב-95 סנט ל-71.35 דולר. השיא הקודם - 70.85 דולר - נקבע בסוף אוגוסט אשתקד, על רקע הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה למתקני הנפט בחופי דרום-מזרח ארה"ב.

איראן הרחיבה את מתקני העשרת האורניום שלה באיספהן ובננטנז, ובשוק חוששים כי סנקציות עליה מצד מדינות המערב, או אף פעולה צבאית נגד מתקני גרעין במדינה, יפגעו באספקת הנפט בעולם. מתקני השאיבה של איראן מייצרים כ-5% מאספקת הנפט העולמית והמדינה נחשבת ליצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו עוד לפני הפתיחה נתוני האינפלציה במחירים הסיטונאיים וכן נתונים על היקף התחלות הבנייה בארה"ב. מדד המחירים ליצרן רשם במארס עלייה של 0.5%, לאחר ירידה של 1.4% בפברואר. זאת, בהתאם לתחזיות המוקדמות. עם זאת, בנטרול השפעתם של מחירי המזון והאנרגיה, אשר סובלים מתנודתיות גבוהה יחסית, עלה מדד הליבה ב-0.1% - מחצית ממוצע התחזיות בשוק, והעלייה המתונה ביותר מאז נובמבר.

התחלות הבנייה בארה"ב ירדו במארס בשיעור חד מהצפוי של 7.8% לקצב שנתי של 1.96 מיליון יחידות, בהמשך לירידה דומה בפברואר. תחזיות כלכלנים בשוק הצביעו על ירידה מתונה לרמה של 2.05 מיליון יחידות בשנה. היתרי הבנייה בארה"ב ירדו ב-5.5% לקצב שנתי של 2.059 מיליון יחידות. גם כאן מדובר על שיעור חד מהצפוי.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון הולכת ותופסת תאוצה. תוצאות טובות של בנק ההשקעות מריל לינץ' (סימול: MER) תרמו היום גם הן לאופטימיות בשווקים. מריל היכה ברבעון הראשון את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 28% בהכנסות ל-7.96 מיליארד דולר ועם רווח נקי של 475 מיליון דולר (44 סנט למניה). המניה הוסיפה כ-1% בתגובה.

בקרב המניות הישראליות, עלתה אמדוקס (סימול: DOX) ב-0.6% ל-35.2 דולר, לאחר שהחברה הודיעה על רכישת חברת Qpass האמריקאית תמורת 275 מיליון דולר במזומן. Qpass מספקת תוכנה ופתרונות למסחר דיגיטלי. באמצעותה תציע אמדוקס ללקוחותיה ממגזר הטלקום מקור הכנסה נוסף של משלוח קבצים ומוצרים דיגיטליים למגוון רחב של מכשירים דרך רשתות בעלות פס רחב. עם יותר מ-1.2 מיליארד דולר בקופה (נכון לסוף דצמבר), לא תתקשה אמדוקס לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים.

ספקית פתרונות הגישה לרשתות כבלים ואלחוט רחבות פס, ואיו (סימול VYYO), דיווחה אמש לאחר הסגירה כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2006 טיפסו ל-2.4 מיליון דולר, בדומה להיקף הכנסותיה ב-2005 כולה. את מרבית ההכנסות, בהיקף של 1.8 מיליון דולר, תרם ההסכם עם חברה נוספת בשליטתו של גילה, ארקאדיאן נטוורקס. שני אנליסטים המסקרים את פעילותה של ואיו, ציפו להכנסות נמוכות יותר של 1.7-1.4 מיליון דולר.

אולם למרות השיפור בשורה העליונה, נותרו הפסדיה של ואיו גבוהים והסתכמו בכ-8 מיליון דולר (50 סנט למניה), מתוכם רשמה החברה הוצאות גבוהות של 2 מיליון דולר, על אופציות שחילקה בעבר למנהליה ולעובדיה. הוצאות אלו נכללו לראשונה בדו"ח הרווח והפסד. מניית ואיו הגיבה לתוצאות בירידה של 8.5% ל-6.7 דולרים.

זמן קצר לאחר שלקח חלק בהנפקה השנייה של אורמת טכנולוגיות (סימול: ORA) בוול סטריט, החל היום בנק ההשקעות סיטיגרופ לסקר את פעילות החברה בהמלצת "מכירה" למניה. סיטיגרופ צירף לאורמת מחיר יעד של 30 דולר, נמוך ב-15.5% מהמחיר שבו בוצעה הנפקת המניות השנייה, וציין כי השוק מעניק כיום תמחור יתר למניות אורמת. אורמת ירדה בתגובה ב-2.1% ל-35.5 דולר.

ב-CSFB חזרו על המלצת "תשואת יתר" למניית מרקורי (סימול: MERQ) עם מחיר יעד של 45 דולר, וציינו כי לדעתם צפויה המניה לעלייה משמעותית בחודשים הקרובים, לאחר שהחברה תסיים את תיקון הדו"חות הכספיים שלה. מרקורי עלתה ב-3.6% ל-37.3 דולר.

קומברס טכנולוג'י (סימול: CMVT) איבדה 1.6% ל-22.9 דולר, לאחר שחברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס חתכה את ההמלצה למניה, מ"קנייה" ל"החזק". מחיר היעד הופחת מ-30 ל-26 דולר. את ההפחתה הסביר האנליסט טוד רוזנבלות' במספר גורמים, ובהם החשש בנוגע למידת הבקרה התאגידית בחברה.

האנליסט גרג גילברט ממריל לינץ', העריך כי טבע (סימול: TEVA) עמדה ברבעון הראשון בתחזיתו המוקדמת לרווח פרופורמה (בניטרול הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות) של 41 סנט למניה, המשקף רווח נקי של כ-310 מיליון דולר, ואולי אף עקפה תחזית זו בסנט אחד למניה ועמדה בממוצע התחזיות בשוק לרווח של 42 סנט למניה. גילברט הוסיף, כי מה שעשוי להיות מעניין אף יותר הן התחזיות לביצועי החברה המשולבת (לאחר המיזוג עם אייווקס, ע"כ) ב-2006, אותן צפויה הנהלת טבע לספק בעת פרסום התוצאות לרבעון הראשון. טבע, שנסחרה במגמה שלילית במרבית היום, סגרה את המסחר בעלייה של 2.4% ל-40.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully