וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ממליץ לתת לילדים להשתעמם בחופש

18.4.2006 / 11:06

הורים רבים מעסיקים את הילדים במהלך חופשות כדי שלא ישתעממו, אבל חוקר בריטי טוען ששעמום הוא "מנוחה לגיטימית"

הורים רבים נוהגים להעסיק את ילדים גם במהלך החופשות מבית הספר, כדי שלא ישתעממו. אבל ד"ר ריצ'רד ראלי, מהקולג' Edge Hill בלנקשייר, אנגליה, אומר שהשעמום הוא "מנוחה לגיטימית" ד"ר ראלי אומר שעדיף שההורים יניחו לילדיהם, ולא ימצאו להם עיסוקים, כך שיוכלו להתאושש מתקופת הלימודים.

ב-BBC דווח, כי ד"ר ראלי דוחק בהורים לא להציק לילדים "לא פעילים" במהלך החופשות. ד"ר ראלי פותח כעת במחקר שיבחן את ההשפעות והתועלות של השעמום. "אנחנו לוקחים את השעמום כמובן מאליו, כמשהו שפשוט קורה, אך מאחר והוא מייצר רגש, יש לו מטרה", הוא אמר.

"כאשר אנו מתחילם את החופשה, ההורים מנסים באופן נואש להעסיק את הילדים במשך שבועיים כדי שלא ישתעממו, בעוד שלמעשה, ייתכן שעדיף להניח להם ולתת להם להתאושש מהלימודים", מסביר ד"ר ראלי. "אם זה אומר שהילדים רוצים לישון עד 11 בבוקר כל יום ואז לרבוץ על הספה ולצפות בכדורגל כל ערב, ייתכן שזה עדיף מאשר לתכנן להם לוח פעילויות עמוס".

עם זאת, ד"ר ראלי אמר שברור שחשוב למצוא איזון בין שימור האנרגיה לבין לעשות משהו מספק. "ילדים מסוגלים בקלות להעביר את כל היום במשחקי וידאו, ובמינון מסוים, זה יכול להיות מוגזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully