וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוויסטה" יעילה גם לטיפול בסרטן השד

רויטרס

18.4.2006 / 9:42

מחקר חדש קובע, כי התרופה, המשמשת לטיפול באוסטיאופורוזיס, יעילה גם לטיפול בסרטן השד, ותופעות הלוואי שלה פחותות

התרופה "אוויסטה", לטיפול באוסטיאופורוזיס, יעילה בהפחתת הסיכון ללקות ב[[סרטן השד]] בקרב נשים מבוגרות בעלות סיכון גבוה, כמו התרופה טמוקסיפן. היתרון הגדול של התרופה הוא שהיא גורמת פחות תופעות לוואי מסוכנות לעומת טמוקסיפן, המשמשת לטיפול ומניעה של סרטן השד מזה זמן רב. שתי התרופות מפחיתות את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים שנמצאות בקבוצת סיכון בכ-50 אחוזים.

הממצאים, שעלו ממחקר שכלל 19 אלף נשים, הראו שהתרופה, ששמה הגנרי הוא רלוקסיפן, גורמת פחות קרישי דם, [[קטרקט]] וסרטן הרחם, כמו גם תופעות לוואי חמורות פחות דוגמת גלי חום. "ברור שרלוקסיפן היא המנצחת בכל הסיפור" אמר ד"ר נורמן וולמרק, חוקר במרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג.

חברת התרופות "אלי לילי", היצרנית של "אוויסטה", הודיעה שהיא תבקש את אישור [[מנהל המזון והתרופות האמריקאי]] כדי לשווק אותה כתרופה לסרטן השד. החוקרים אמרו שהגילויים יכולים להרגיע נשים שנמצאות בסיכון גבוה לחלות בסרטן השד, אך חששו לקחת טמוקסיפן בגלל תופעות הלוואי שלה. "אלו חדשות טובות לנשים", אמרה ד"ר לסלי פורד מהמכון הלאומי לסרטן.

למרות שנשים שנטלו "אוויסטה" סבלו פחות מסרטן הרחם ומקרישי דם לעומת נשים שנטלו טמוקסיפן, שיעורי השבץ והתקפי הלב היו זהים בשתי הקבוצות. לנשים רבות עדיין יהיה עדיף לקחת טמוקסיפן, הדגישו החוקרים, מפני ש"אוויסטה" עדיין לא נבחנה בקרב נשים שלא עברו את גיל הבלות, למשל.

אגודת הסרטן האמריקאית אמרה כי "התוצאות אינן חד משמעיות, כפי שקיווינו שיהיו. חשוב מאוד שנשים הסובלות מסרטן השד יעשו החלטה מושכלת בעצה אחת עם רופאיהם. יש לציין, שלמרות ששתי התרופות יכולת למנוע מקרים רבים של סרטן השד, אף אחת מהן לא הצליחה להפחית את הסיכון למות מהמחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully