וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע: תחילת חילוץ הקורסק

17.7.2001 / 14:06

בדיקת קרינה, שערך רובוט תת-ימי, העלתה שהמים סביב הצוללת נקיים; תחילה תחולץ חזית הצוללת; מומחים: המבצע - מהמסוכנים שנעשו במים; בשנה שעברה נהרגו 118 אנשים בשקיעת הצוללת

צוות של 25 צוללנים בריטים ורוסים על סיפון ספינת הסיוע הנורבגית "מאיו" עורכים הכנות אחרונות לקראת השלב הבא במבצע חילוץ ה"קורסק" - הצוללת הגרעינית הרוסית ששקעה במצולות ים ברנט. המשימה הראשונה הניצבת כעת בפני צוותי החילוץ היא קטיעת חזית הצוללת, שניזוקה קשות בתאונה הימית. על משימה זו יופקדו רובוטים תת-ימיים, והם יבצעו אותה ככל הנראה מחרתיים. אם המבצע לקיטוע החזית יעלה יפה, ייקדחו חורים גם בגוף הצוללת.

בדיקות שנערכו במים שסביב הצוללת הגרעינית הראו כי אין בהם סכנת קרינה וכי אפשר להתחיל בחילוץ הריסותיה של הצוללת ששקעה במצולות הים. בבי.בי.סי דווח כי את בדיקות הקרינה ערך רובוט תת-ימי מספינת הסיוע הנורבגית, שהוצבה שלשום בים ברנט, מעל שרידי הצוללת הרוסית. סגן מפקד הצי הרוסי, מיכאיל מוטסאק, מסר כי הרובוט לא איתר טילי נפץ ימיים בסביבת הצוללת.

פעילי תנועות ירוקים מזהירים כי החומרים הגרעיניים ומערכות הנשק של הקורסק עשויים לסכן את הסביבה. חשש מזיהום רדיואקטיבי של ים הברנט היווה את אחת הסיבות העיקריות שעמדו מאחורי ההחלטה לחלץ את הצוללת. עם זאת, מומחים הזהירו כי מבצע חילוץ הצוללת הרוסית הוא אחד מהמסוכנים שנערכו אי פעם במים.

118 אנשי צוות נהרגו בחודש אוגוסט אשתקד בשקיעת צוללת הקורסק. הצוללת שקעה לקרקעית היום, בעומק של כ-100 מטרים. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח למשפחות השכולות כי הקורסק תועלה לפני המים עוד השנה.

גורמים במוסקבה העריכו כי האסון נבע מהתפוצצות טיל נפץ ימי. ואולם, הגורמים מסרו כי הם עדיין אינם משוכנעים אם ההתפוצצות נגרמה מהתנגשות, הגרסא המחמיאה יותר לרוסיה, או מליקוי בצוללת, כפי שמעריכים מומחים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully