וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משככי כאבים עלולים להעלות הסיכון להתקף לב

רויטרס

16.4.2006 / 19:42

משככי כאבים מסויימים מעלים את לחץ הדם ומגבירים את קרישת הדם. נראה שדור חדש של תרופות אנטי-דלקתיות ימנע את הבעיה

משככי כאבים, המכילים מעכבי COX-2, עשויים להעלות את הסיכון ללקות בהתקף לב. חוקרים ציינו כי משככי הכאבים האלה מעלים את לחץ הדם כמו גם את קרישת הדם, ועושים זאת באותו מנגנון שבו הם מפחיתים כאב ודלקת, אמר ד"ר גארט פיצג'רלד, חוקר מאוניברסיטת פנסילבניה, שהוביל את המחקר.

הממצאים הראו שדור חדש של תרופות אנטי-דלקתיות עשויות למנוע את הבעיה, דיווח ד"ר פיצג'רלד בירחון למחקר קליני. "למרות שהממצאים עלו בעכברים, לא בבני אדם, הם מעלים אפשרות מלהיבה שיהיה ניתן לבדוק בבני אדם".

מעכבי ה-COX-2, סוג של אנזים, פותחו במקור כטיפול ארוך טווח, הבריא יותר מאשר [[אספירין]] ומשככי כאבים אחרים המטפלים בדלקת פרקים וכאבים דומים. בספטמבר 2004 הוסרה מהמדפים התרופה ויוקס אחרי שמחקר הראה שהיא מכפילה את הסיכון להתקף לב ושבץ בקרב אנשים שנטלו אותה לפחות 18 חודשים.

במשך שנים החזיק ד"ר פיצג'רלד בתיאוריה שלפיה תרופות COX-2 מדכאות שומן מגן בשם פרוסטסיסלין, ומותירות שומן מזיק אחר. יחד עם קולין פאנק מאוניברסיטת קווין, הוא בחן עכברים שעברו שינויים גנטיים. "אין צורך בהסברים נוספים כדי להבין מה שראינו בניסויים", אמר פאנק. "מעכבי COX-2 יוצרים סיכון קטן, אבל מוחלט, לכלי הדם, והם עושים זאת באותו מנגנון שבו הם משככים כאב ודלקת".

אספירין, משכך כאבים אחר, עצר את התהליך. לכאורה הגיוני ליטול אספירין בנוסף למשככי הכאבים המכילים מעכבי COX-2, אך למעשה אין בכך היגיון, מפני שמטרתם היא לעצור את הדימום בקיבה שאספירין עלול לגרום, הסביר ד"ר פיצג'רלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully