וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעתו של רוג'ר ווטרס הועברה לנווה שלום

16.4.2006 / 19:19

לבקשת חבר הפינק פלויד, הועברה הופעתו למיקום המסמל דו-קיום. הוא ניצל את ההזדמנות כדי להביע שוב את דעתו על הכיבוש

הופעתו של [[רוג'ר ווטרס]], מייסד להקת [[פינק פלויד]], הועתקה מפארק הירקון ל[[נווה שלום]] – בדרך העולה מתל אביב לירושלים, למרגלות מנזר לטרון. את שינוי מקום ההופעה יזם רוג'ר ווטרס לאחר שבשבועות האחרונים, לרגל ביקורו הצפוי בישראל, למד את האזור ואת הסכסוך וביקש למצוא דרך להביע את תמיכתו בתהליך ההידברות בין העמים.

בהודעה שהוציא ווטרס לתקשורת הבינלאומית נכתב: "רוג'ר ווטרס משנה את מקום הופעתו בישראל לכפר השלום. באתר החדש, הנקרא נווה שלום, יש קהילה המקדישה את עצמה להידברות וקיום דיאלוג המאפשר חיים בשלום בין דתות ולאומים שונים." ווטרס שינה את מקום ההופעה אחרי שיחות עם "שוחרי שלום ישראלים ואנשי רוח פלסטינים", אשר קראו להביע עמדה למען השלום ודו הקיום בין שני העמים.

לדברי ווטרס, "הסבל שנגרם מכיבוש בן 40 שנה הוא בלתי ניתן להבנה לעיניים מן העולם המערבי. אני תומך במאבק לחופש. העברתי את ההופעה לנווה שלום כמחווה של סולידריות עם קולות ההיגיון של הישראלים והפלסטינים המחפשים דרך לא אלימה לשלום צודק בין העמים.

שוקי וייס, מפיק המופע, קיבל באהדה רבה את בקשתו של ווטרס והורה לצוותו להכין את השטחים הסמוכים ליישוב נווה שלום למופע. "נווה שלום, הסמוך לירושלים, הוא יישוב המסמל שלום ואחווה. ביישוב זה בחרו התושבים לחבור יחדיו ולקיים דיאלוג שמאפשר חיים משותפים, למרות השוני ומתוך כבוד לשוני. אני סבור כי יש חשיבות רבה לתמיכה באמירה של הקהילה בנווה שלום המוכיחה הלכה למעשה שהדרך הנכונה להתמודד עם הסכסוך היהודי-פלסטיני היא דרך השלום וההידברות. אני גאה לקחת חלק בהעברת מסר של דיאלוג ואני מקווה שהופעתו של ווטרס דווקא בנווה שלום תפתח פתח לחשיבה כוללת ורצינית של כל הנוגעים בדבר."

הצד המואר של לטרון

עד כה נמכרו כ-35 אלף כרטיסים למופע, שיתקיים בשטח של 400 דונם רבועים למרגלות המנזר. המופע יכלול שואו ענק של מוזיקה אפקטים מיוחדים, ואנימציה, כיאה לווטרס, שהוביל בעבר את המופעים האקסטרווגנטים של "פינק פלויד".

צוות העיצוב והתפעול של המופע הוא אותו צוות שעיצב את אולימפיאדת החורף האחרונה בטורינו, והוא יקים באתר במה בגודל 1500 מ"ר, שתתופעל על ידי 6 מנופים בזמן המופע.

המופע יתחלק לשני חלקים - בראשון יבצע ווטרס שירים מהתקופה המוקדמת של פינק פלויד, וכן חומרים מקריירת הסולו שלו, ובשני יעלה ביצוע חדש ושלם של האלבום "הצד האפל של הירח". במקור, אורך היצירה, שהייתה במשך 15 שנים ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית, הוא 41 דקות, אך לכבוד המופע יצר ווטרס עיבוד ארוך יותר בסאונד עכשווי.

ההגעה לאתר המופע מתל אביב ומירושלים תארך כ-20 דקות ומנתב"ג - כ-7 דקות. לרשות הקהל יעמדו הסעות, באמצעות אוטובוסים ורכבות, שמחירן לא יכלל במחיר הכרטיס העומד על 375 ש"ח לכרטיס בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully