וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילת חג הפסחא הראשונה של האפיפיור

16.4.2006 / 18:32

התפילה, ששודרה ליותר מ-50 מדינות, עסקה במלחמה בעיראק, במצב בין ישראל והפלסטינים. זכה לתשואות כשדיבר על המצב באיטליה

האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, קרא לפתרון במשא ומתן למשבר הגרעין של איראן, בדרשת חג ה[[פסחא]] הראשונה שנשא בתפקיד, ב[[כיכר פטרוס הקדוש]] ברומא. "מי ייתן וימצא פתרון מכובד עבור כל הצדדים, בדרך של משא ומתן הוגן ורציני" בדבריו הזכיר האפיפיור את זכותה של ישראל לקיום בשלום בעת שקרא לקהילה הבינלאומית לסייע לפלסטינים על מנת שיתקדמו לעבר הקמת מדינה.

הדרשה שנשא ה[[אפיפיור]], דרשת חג הפסחא ראשונה מאז מותו של האפיפיור [[יוחנן פאולוס השני]], באפריל אשתקד, שודרה בשידור חי ליותר מ-50 מדינות, בעוד שבכיכר התאספו כ-100 אלף מאמינים. האפיפיור דיבר על המלחמה בעיראק, וקרא ל"שלום שיפסיק את האלימות הטראגית הממשיכה לגבות קורבנות ללא רחמים".

האפיפיור התפלל גם שאלו "הלכודים בלב הסכסוך בארץ הקודש ימצאו את השלום" והזמין את הצדדים לדיאלוג סבלני, במטרה להסיר מכשולים ישנים וחדשים בין הצדדים. בהתייחסו לאיומים שהושמעו מפי נשיא איראן, [[מחמוד אחמדינג'אד]] כלפי ישראל הגן הכס הקדוש על זכות הקיום של ישראל. בהמשך דבריו אמר האפיפיור כי יש חשיבות רבה לכך שלפלסטינים תהיה "מדינה שהיא באמת שלהם". הוא גם התפלל לכך שמנהיגים וארגונים בינלאומיים ישכילו להגיע לפתרון שיאפשר דו קיום של תרבויות, גזעים ודתות.

האפיפיור התייחס בתפילתו גם למצב בחבל דארפור ב[[סודן]] ולתנאי המחייה של מיליונים ב[[אמריקה הלטינית]]. ב-BBC דווח כי האפיפיור זכה לתשואות מקהל המאמינים בכיכר, כאשר התפלל להרמוניה באיטליה, בהתייחסו לבחירות באיטליה וסירובו של ראש הממשלה היוצא לקבל את ניצחונו של מועמד השמאל. האפיפיור התפלל כי תתחזק במנהיגי [[איטליה]] הרצון להגיע להרמוניה והתפתחות, לטובת הכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully