וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומואים יגלגלו ביצי פסחא באירוע בבית הלבן

16.4.2006 / 11:15

משפחות חד-מיניות מתכוונות להשתתף בהפנינג הפסחא המסורתי. לא ברור אם הנשיא ישתתף והוא, מן הסתם, מייחל לגשם שיבטל האירוע

עשרות זוגות חד-מיניים מתכננים להשתתף באירוע "גלגול הביצים" המסורתי של חג הפסחא ב[[בית הלבן]], זאת למרות – או דווקא בגלל – עמדותיהם השמרניות של הדיירים הנוכחיים.

גלגול הביצים הוא אירוע הנערך על מדשאת הבית הלבן בכל שנה, ב[[חג הפסחא]], מאז 1878. באירוע מגלגלים ילדים ביצים צבועות על הדשא באמצעות כף עץ גדולה, בעוד הוריהם, הנשיא ו[[הגברת הראשונה]] מתבוננים.

סוכנות הידיעות AFP מדווחת, כי השנה החליטו זוגות חד-מיניים להתארגן ולהצטרף לתור לקבלת כרטיסים – שהוענקו אתמול בבית הלבן בשיטת "כל הקודם זוכה" – אולם לא ברור אם הנשיא בוש יכבד את האירוע בנוכחותו הפעם. עם זאת, למרות מחאותיהם של ארגונים דתיים ושמרנים, ג'ורג' בוש ורעייתו לורה הבהירו שלא ימנעו מההורים הגאים להשתתף.

ההורים החד-מיניים אומרים שמחוותם מיועדת להגביר את המודעות לקיומם בחברה האמריקאית. "כמו הורים אחרים, אנחנו רוצים להעניק לילדינו את מיטב ההזדמנויות, להמטיר עליהם אהבה, ללמד אותם לאהוב ולכבד את המסורות העשירות והמגוונות שיש לאמריקה להציע להם", אמרה ג'ניפר קרייסלר, מנכ"לית "קואליציית הגאווה המשפחתית".

בחוגים שמרנים נמתחת ביקורת על החדרת פוליטיקה למסורת המשפחתית, אולם ארגוני ההומואים הבהירו שלא מדובר בהפגנה. הם גם התחייבו לא להשמיע סיסמאות או אפילו ללבוש חולצות עם כיתוב שעלול לתת עילה לסילוקם משטח הבית הלבן. עם זאת, חברי המשפחות החד-מיניות שישתתפו מתכוונים לענוד פרחים "בצבעי הקשת", המייצגים את תנועת הגאווה ההומואית.

משרד הגברת הראשונה, שמארגנת באופן מסורתי את האירוע, לא מסר תגובה בנושא המשפחות החד-מיניות והסתפק בהבהרת כללי האירוע: ילדים בכל הגילאים מוזמנים להשתתף, אולם בכל קבוצה חייב להיות לפחות ילד אחד שגילו נמוך משבע, ובכל קבוצה לא יותר משני מבוגרים.

ארגון "גאווה משפחתית" בירך על כך ואמר כי "אנחנו חושבים שזה מעביר מסר חזק מאוד, למרות המדיניות המצערת ברמה המקומית והארצית כאחד, עמה נאלצים הורים הומואים ולסביות להתמודד". לורה בוש נחשבת ליברלית יותר מבעלה בנושא זכויות ההומואים.

הנשיא, לעומתה, הרגיז הומואים ולסביות לאחר שנקט בצעדים כמו הדגשת מחקרים מהם עולה כי ילדים הגדלים בבית שבו ההורים הם משני המינים מצליחים יותר. במהלך מסע הבחירות שלו לכהונה שנייה, הביע הנשיא בוש תמיכה חזקה בהעברת תקון לחוקה שיקבע כי המושג "נישואין" יחול רק על זוגות המורכבים מגבר אחד ואשה אחת.

בנוסף לאי-הוודאות סביב נוכחותו של המפקד העליון, עלולה המחווה של ארגוני הגאווה להשתבש גם בשל מזג האוויר. הבית הלבן הודיע כי גלגול הביצים יתבטל אם מזג האוויר לא יאיר פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully