וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL צנזרה מיילים

נמרוד הלפרן

16.4.2006 / 10:23

חסמה אי מיילים שקראו לחתום על עצומה מקוונת במחאה על כוונתה להתחיל לגבות תשלום נוסף על סינון דואר זבל. ארגונים בארה"ב: "ההחלטה מסכנת את הדמוקרטיה"

ספקית האינטרנט אמריקה אונליין, חטיבה של ענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX), חסמה אי מיילים שקראו לחתום על עצומה מקוונת במחאה על כוונתה להתחיל לגבות תשלום נוסף על סינון דואר זבל. כך דיווח בסוף השבוע העיתון "לוס אנג'לס טיימס".

קבוצה הכוללת 600 גופים בארה"ב, בהם ארגון הגג של האיגודים המקצועיים בארה"ב (AFL-CIO) וארגון בעלי הרובים של אמריקה (GOA), הפיצה את העצומה, שעליה חתמו עד כה יותר מ-350 אלף בני אדם.

העצומה קראה ל-AOL לחזור בה מכוונתה להפעיל את שירות CertifiedEmail - המבוסס על טכנולוגיה של חברת גודמייל, שנוסדה בידי הישראלים דניאל דריימן ואריק גורדון - אשר יחייב לקנות "בולי" דואר אלקטרוני כדי להבטיח כי אי מיילים שישלחו ללקוחות אמנם יגיעו ליעדם.

בעקבות חשיפת הפרשה, טענה AOL כי מדובר בתקלה טכנית בלבד בה הוגדרו בטעות האי מיילים כדואר זבל, והפסיקה את חסימת המכתבים האלקטרונים. עם זאת, מבקרי החברה טענו כי התנהלותה של החברה בפרשה ממחישה את הצורך בשמירת האיזון הדק שבין דמוקרטיה לבין אינטרסים של ספקיות אינטרנט.

"הפרשה ממחישה בדיוק את טענתנו: הצורה שבה הם מעבירים דואר אלקטרוני היא שרירותית והפכפכה", אמר נשיא הקבוצה הפוליטית המקוונת MoveOn.org, ווס בויד. "אם AOL פשוט יכולה להחליט לצנזר אתר, מבלי להתייעץ עם איש, מה הסיכויים להישרדותה של הדמוקרטיה?", הוסיף בויד.

AOL טוענת, כי המערכת החדשה תסייע לה להבדיל בין דואר אלקטרוני כשר לבין דואר זבל (ספאם) וניסיונות הונאה באינטרנט באמצעות "פישינג" - דואר אלקטרוני המוביל גולשים לאתרי דמה - ותסייע לה לצמצם את כמות הדואר הבלתי רצוי.

"בפועל המערכת של AOL רחוקה מלהיות מושלמת, והיא חוסמת מידע", אמר מנהל ארגון הרפורמה במדיה Free Press, טימותי קאר. "לא חשוב אם מדובר במהלך מכוון או לא. אנו רואים בכך צנזורה".

ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG) רכשה בסוף שנה שעברה 5% ממניות AOL, תמורת מיליארד דולר.

בחודשים האחרונים גברה הביקורת על ספקיות שירותי אינטרנט, דוגמת יאהו, גוגל ומיקרוסופט, בגין כניעתן לדרישת ממשלת סין לצנזר תכנים ברשת, בתמורה לגישה נוחה יותר לשוק האינטרנט הסיני.

כמו כן, AOL וחברות נוספות המספקות שירותי אינטרנט עמדו בתחילת השנה במוקד סערה שנגעה להפרת פרטיותם של המשתמשים, לאחר שהעבירו לידי הממשל האמריקאי תוצאות חיפוש באינטרנט שביצעו מיליוני אזרחי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully