וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר פולארד: ניתן לשחרר את בעלי ללא תמורה

16.4.2006 / 8:29

רעייתו של האסיר אומרת, כי ישראל דחתה הצעת בוש לשחרר את ג'ונתן, ושוב בחרה להשתמש בשמו כדי לקדם מהלכים ולהשאירו בכלא

אסתר פולארד, אשתו של [[ג'ונתן פולארד]], הכלוא 21 שנים בכלא בארה"ב באשמת ריגול בעבור ישראל, התראיינה היום ליומן הבוקר בגלי צה"ל והגיבה על הידיעה, לפיה נרקמת עסקה בין ישראל לארה"ב, בה ישוחרר פולארד בתמורה לשחרור [[מרואן ברגותי]], מנהיג הפתח הכלוא בישראל באשמת מעשי טרור.

לדברי אסתר פולארד, "אהוד אולמרט יכול להשיג את שיחרורו של ג'ונתן פולארד ללא תמורה עוד היום, אבל הוא מוותר על האפשרות, ובמקום זה בחור לנצל את שמו של פולארד על מנת לקדם את שיחרורו של ברגותי". לדבריה של אסתר פולארד "אנחנו יודעים בוודאות שבוש מוכן לשחרר את פולארד והיה מוכן לשחררו הרבה פעמים אך מצד ישראל לא רצו ואמרו בציניות שזה לא העיתוי הנכון".

לדברי אשתו של פולארד, "בוש הציע דרך איש קשר מאד קרוב אלינו לשחרר את יונתן לליל הסדר השנה, ואנחנו העברנו את המסר שלו לראש הממשלה. במקום זאת, יש לנו את הכותרות שאולי הוא ישוחרר תמורת ברגותי". אסתר הסבירה, שהפרסום אודות העסקה האמורה הוא "מאוד אירוני". לדבריה, "בדיוק לפני שנה, חזר רה"מ אריאל שרון מפגישה עם ג'ורג' בוש, וכל הכותרות צעקו שג'ונתן פולארד ישוחרר בתמורה לנסיגה מעזה. הנסיגה בוצעה ופולארד עדיין בכלא". אשתו של פולארד טוענת כי "בכל פעם שרוצים לקדם איזשהו מהלך, אומרים שאם יבוצע ישחררו תמורתו את פולארד".

אשתו של פולארד סבורה, כי כל העניין ההצעה הנוכחית הוא סביב ברגותי ולא סביב בעלה "כל זה הוא סביב ברגותי, רוצים לשחרר את ברגותי. ברגותי ישחורר ופולארד יישאר בכלא".

בנוסף, טענה אסתר כי בעלה הוכר כסוכן ישראלי באופן רשמי ומגיע לו טיפול של סוכן ישראלי, כולל תוכנית לחלץ אותו, אבל "במקום זה, יש רק יחסי ציבור". אסתר טוענת כי "ברגע שאולמרט ירצה לשחרר את פולארד, הוא יעשה זאת מאחורי הקלעים ואינו זקוק שאני אשאל בתקשורת למה הוא לא פונה לארה"ב שרוצה לשחרר את ג'ונתן". אסתר מספרת, כי איש הקשר שלה, שמאד קרוב לבוש, התקשר אליה בתמיהה ולא יכל להאמין שלא היתה פניה רשמית של ממשלת ישראל לארה"ב למרות המסר שהועבר ע"י בוש.

בדבריה, הגיבה אשתו של פולארד גם על מינויו האפשרי של יו"ר מפלגת הגמלאים, רפי איתן, לשר בממשלה הבאה ואמרה כי "רפי איתן היה מסוגל לעזור לג'ונתן 21 שנה מאחורי הקלעים ופשוט סירב. הוא אמר לי ולעו"ד של ג'ונתן באופן אישי, שהחרטה היחידה שיש לו בעניין פולארד, היא שהוא לא תקע לג'ונתן כדור בראש כשחיפש מקלט ובכך היה מונע את הפרשה מבחינתו". אסתר הוסיפה ואמרה כי איתן הוא בן אדם שנראה כמו סבא, אך הוא אינו סבא באופי שלו, הוא מנוול גדול, והוא רק מסכן את חייו של פולארד עוד יותר כשיש לו עכשיו קריירה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully