וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה הבת שלי, תעזרו לי למצוא אותה"

17.7.2001 / 7:34

קראה אמה של רב"ט ארמי שחיכתה בתחנת הרכבת שעות עד שהגיעה ההודעה על מותה; אחיו של סמ"ר אבי בן הרוש רצה לבוא ולאסוף אותו מתחנת הרכבת אך הוא סירב; ייטמנו הערב בזכרון יעקב

סמ"ר אבי בן הרוש ורב"ט חנית ארמי שנהרגו אתמול בפיגוע בתחנת הרכבת בבנימינה יובאו היום למנוחות בבית העלמין בזכרון יעקב. הלווייתה של רב"ט חנית ארמי תצא בשעה 17:00 והלווייתו של סמ"ר בן הרוש תצא בשעה 19:00.

הפיגוע התרחש אתמול סמוך לשעה 19:30 בתחנת אוטובוס ליד תחנת הרכבת בבנימינה. המשטרה מעריכה כי המחבל המתאבד, שהגיע מג'נין, התכוון לפוצץ את המטען בתוך התחנה, אולם עקב האבטחה הכבדה התפוצץ מחוצה לה. בפיגוע נהרגו כאמור סמ"ר בן הרוש ורב"ט ארמי, ונפצעו שמונה בני אדם נוספים. מצבו של אחד הפצועים בבית החולים בחדרה מוגדר קשה. הפצוע נותח עד השעות הקטנות של הלילה, והבוקר הוא יוכנס שוב לחדר הניתוח. הוא סובל מפגיעות אורולוגיות ופגיעות בגפיים. מצבם של שלושת הפצועים האחרים קל, ואילו יתר הפצועים שוחררו.

פצוע נוסף שנפגע באורח קשה הוטס לבית החולים רמב"ם בחיפה, נפגע באורח קשה בצווארו. הוא נותח במהלך הלילה, וכעת הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. גורם בכיר ברמב"ם מסר לוואלה! חדשות, כי לא נשקפת סכנה לחייו, אולם בשל הפגיעה הקשה בצווארו יש חשש כי הוא יישאר משותק

אשר בן דוד, בן 44 מפרדס חנה, שנפצע בפיגוע ראה את ההרוגים שניות ספורות לפני הפיגוע: חיכיתי לבן שלי במכונית מחוץ לתחנה. חייל וחיילת שאלו אותי אם אני מגיע לזכרון יעקב. פתאום ראיתי גבר רץ לכיווני, לבוש חולצת פלאנל חומה משובצת. ראיתי אותו מרים את ידו השמאלית, לוחץ על המתג ומתפוצץ על שמשת הרכב שלי. צעקתי 'אמאל'ה'. בני התכופף להכניס משהו לתיק וניצל בנס. ברחתי מהמכונית. ראיתי את החיילת ההרוגה ואת הפצועים והייתי בהלם".

הטלפון של חנית לא ענה

סמ"ר אבי בן הרוש, בן 20, חייל בגולני, היה אתמול בדרכו לביתו בזכרון יעקב כדי להביא ציוד לאחיו, אסף, שמשרת במשמר הגבול. אסף רצה לבוא ולאסוף את אבי, אך זה סירב ורצה להגיע בטרמפ. עשר דקות מאוחר יותר, בשעה 19:30, אירע הפיגוע. "הוא ילד יפה תואר, שרוף על גולני וזה היה כמעט כל עולמו", סיפרו אתמול במשפחתו ל"מעריב". סמ"ר בן הרוש, הבן השני מבין חמשת ילדיהם של הילדה ויהודה, למד בבית הספר יעבץ במושבה ומאוחר יותר בפנימיה בכרמיאל. לפני כשבוע התחתן אחד מאחיו. אתמול הגיעו תמונות החתונה, בהן תמונותיו האחרונות.

הוריה של רב"ט חנית ארמי, בת 19, הגיעו לתחנת הרכבת בבנימינה מיד עם הישמע דבר הפיגוע. "איפה הבת שלי. תעזרו לי למצוא אותה", קראה האם כרמלה. האב סמי ניסה להתקשר לבית החולים הלל יפה ולברר היכן בתו. "אף אחד לא עונה. הם טורקים לי את הטלפון ואין לי מושג מה עם הבת שלי", אמר האב.

ההורים חיכו שעות ארוכות ליד תחנת הרכבת למידע על אודות בתם. האם ניסתה כל העת להתקשר לטלפון הסלולרי של הבת, לשווא. כמה שעות מאוחר יותר הודיעו למשפחה שבתם אינה עוד בחיים. חנית ארמי היתה השנייה מבין ארבע בנות. היא היתה תלמידה מצטיינת בתיכון והתגייסה לפני כשנה.

המשטרה מאשרת: היו התרעות על פיגוע בתחנת בנימינה

מחקירת כוחות הביטחון עולה כי המחבל הוא נידאל מוסטפה אבו שדוף, בן 20 מהכפר בורקין שליד ג'נין. אבו שדוף עבר לאחרונה מארגון הפתח לג'יהאד האיסלאמי. הוא נראה יורד ממכונית שהמשיכה בנסיעה והתקרב לתחנת הרכבת. שדוף, שהיה לבוש היטב ומגולח נשא עליו מטען שמשקלו 20 ק"ג המכיל מסמרים ורצועות מתכת. תוכניתו, ככל הנראה, היתה לבצע את הפיגוע ברציף התחנה, או אולי אף לעלות על אחת הרכבות ולהתפוצץ בתוך הקרון. אולם עקב הימצאות כוחות אבטחה מוגברים בתחנה, הוא לא נכנס לתוכה והלך לתחנת האוטובוס הסמוכה ברחוב דרך המסילה.

המשטרה אישרה כי היו התרעות על פיגוע ספציפי ברכבת בבנימינה ולכן תוגברו כוחות האבטחה בתחנה, כולל בלשים בלבוש אזרחי.

שיטת הפעולה בפיגוע אתמול דומה מאוד לפיגועי התאבדות קודמים באזור. נראה כי המחבל חצה ברגל את הקו הירוק ואז הוסע לבנימינה.

ערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל מנאר", הודיע אמש כי הג'יהאד האיסלמי נטל את האחריות על ביצוע הפיגוע בבנימינה. לפי ההודעה הפיגוע הוא תגובה לחטיפתו אמש של פעיל הארגון, מחמוד חמדאן. כמו כן נכתב בהודעה כי יש לארגון עוד עשרות מחבלים מתאבדים מוכנים לפיגוע.

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של פלסטיני, תושב השטחים, החשוד כי היה מעורב בפיגוע בתחנת הרכבת בבנימינה. הפלסטיני נעצר אמש במכונית הדומה לתיאור המכונית שנראתה נוסעת באזור הפיגוע לאחר הפיצוץ.

בהכנת הידיעה השתתף מוטי גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully