וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן מאמנת 40,000 מחבלים מתאבדים

16.4.2006 / 12:15

עיתון הסאנדיי טיימס מפרסם שהמחבלים יופעלו אם תותקף ארצם. בכירים לשעבר בממשל האמריקאי מזהירים מפני תקיפה בטהרן

איראן יצרה גדודים של מחבלים מתאבדים, המוכנים להכות במטרות בריטיות ואמריקאיות אם יותקפו מתקניה הגרעיניים. כך מדווח העיתון הבריטי "סאנדי טיימס". עוד דווח כי לדברי בכירים ב[[איראן]], 40 אלף מחבלים מתאבדים מאומנים כבר מוכנים לפעולה.

הכוח העיקרי, המכונה "היחידה המיוחדת של מבקשי השוהאדה במשמרות המהפכה", נצפה לראשונה בחודש שעבר בעת שחבריו השתתפו במצעד צבאי, לבושים במדים בצבע זית כשלגופם חגורות נפץ ובידיהם המונפות מתגי הפעלה.

במרכז גיוס ב[[טהרן]] נאלצים מתנדבי יחידת המתאבדים להציג תעודות לידה, להציג הוכחה לכתובת המגורים ולסמן אם הם מעדיפים לתקוף מטרות אמריקאיות או ישראליות.

ד"ר חסן עבאסי, ראש "המרכז ללימודי אסטרטגיה דוקטרינריים במשמרות המהפכה" אמר בנאום כי 29 מטרות מערביות כבר זוהו. "אנו מוכנים לתקוף נקודות רגישות בבריטניה ובארה"ב אם הם יתקפו את המתקנים הגרעיניים של איראן". הוא הוסיף כי חלק מהנקודות המדוברות "קרובות למדי" לגבול איראן-[[עיראק]].

על פי הערכות מודיעין מערביות שהודלפו ל"סאנדיי טיימס", משמרות המהפכה מופקדות על תוכנית חשאית של נשק גרעיני המתוכננת לחמוק מהשגחת [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]] (סבא"א).

בוש מתכוון לתקוף. מומחים משמיעים אזהרות

אחד הדיווחים המודלפים, שתאריכו פברואר השנה, מאשר שנשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], מתכונן לתקוף את איראן". "אם הבעיה לא תיפתר בדרך כלשהי, הוא מתכוון לפעול לפני שיעזוב את התפקיד בינואר 2009, מפני ש"זה לא יהיה הוגן להשאיר את המשימה לנשיא חדש".

עלירזה ג'עפרזאדה, דובר לשעבר של "המעצה הלאומית להתנגדות באיראן" (NCRI), ארגון אופוזיציה איראני, טוען כי תוכנית צבאית חשאית ומקבילה נמצאת בעיצומה. לטענת מקורות בתוך איראן, משמרות המהפכה מקימים אתרים תת-קרקעיים שאותם אפשר יהיה להפעיל אם האתרים המוכרים של איראן יושמדו.

NCRI הוא הזרוע הפוליטית של מוג'הידין א-[[חאלק]], המוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב ובריטניה. עם זאת, חלק גדול מן המידע המועבר על ידו נחשב במערב ל"אמין לחלוטין" מאז שג'עפרזאדה חשף את קיומו של המתקן הגרעיני של איראן בנתנז ב-2002.

במקביל, מזהירים שני בכירים לשעבר בממשל האמריקאי, כי אם ארה"ב תתקוף את המתקנים הגרעיניים של [[איראן]], תפעיל טהרן רשת טרור כדי לתקוף מטרות אמריקאיות בתוך [[ארה"ב]] ומחוצה לה. השניים, ריצ'ארד קלארק שהיה ראש המטה ללוחמה בטרור וסטיבן סימון, ממשרד החוץ, כותבים ב"ניו יורק טיימס", כי הכוחות העומדים לרשות איראן גדולים יותר מאלו של ארגון [[אל-קאעדה]]. השניים קושרים בין איראן ל[[חיזבאללה]] ומזהירים, כי ההשוואה לאירועים שהובילו למלחמה בעיראק ברורה.

לטענתם, "במאי 2002 הצהיר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי אין תכנית למלחמה בעיראק בשעה שהממשל עבד על תכנית כזו כבר כמה חודשים". "אסור ל[[קונגרס]] לאפשר לממשל ליזום עוד מלחמה שתוצאותיה אינן ידועות, או להיפך, ידועות היטב", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully