וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: פולארד ישוחרר בתמורה לשחרור ברגותי

16.4.2006 / 0:01

גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי ארה"ב תסכים לשחרר את האסיר בתמורה לקיצור מאסרו של מנהיג הת'נזים

גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי ארצות הברית תשחרר מהכלא את האסיר [[ג'ונתן פולארד]], בתמורה לקיצור מאסרו של מנהיג הת'נזים הכלוא בישראל, [[מרואן ברגותי]]. כך דווח בגלי צה"ל.

כפי הנראה, ישראל תציע את עסקת החליפין תוך חודשים ספורים, על רקע גילויי האנרכיה ברשות הפלסטינית. לפני שנתיים הציגה ישראל יוזמה דומה, אך זו נדחתה על הסף בידי הממשל האמריקאי. למרות התשובה השלילית אז, בירושלים מעריכים כי הפעם ייענה בחיוב הבית הלבן.

פולארד שימש בשנות ה-80' כקצין במודיעין של הצי האמריקני. בשנת 1984 יצר פולארד קשר עם אלוף משנה בחיל האוויר הישראלי, אביאם סלע, ובמשך שנה העביר לידיו אלפי מסמכים, שלטענת פולארד, נמנעו מישראל במכוון על ידי גורמים מסויימים במערך הביטחון הלאומי האמריקאי, בניגוד למזכר הבנות בין המדינות. סלע העביר את המסמכים ללק"ם (הלשכה לקשרי מדע) בראשותו של [[רפי איתן]].

ב-1985 החלו הממונים על האגף בו עבד פולארד לחשוד בו. באותה שנה פשטו סוכני ה-FBI על ביתו של פולארד ואשתו אן. השניים נמלטו לשגרירות ישראל בוושינגטון, אך לא הורשו להיכנס לשם, ונתפסו.

פולארד הועמד לדין והורשע בריגול, ונגזר עליו מאסר עולם עם המלצה לא לשחררו לעולם. ישראל לא הודתה בהיות פולארד סוכן שלה, ולא סייעה לו במהלך משפטו. במשך השנים נאבק פולארד במערכת המשפטית בישראל, ודורש את מאמציה של המדינה למען שחרורו, בטענה כי הופקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully