וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער "גותים" נמצאים בסיכון לפגיעה עצמית

רויטרס

15.4.2006 / 21:09

בקרב בני נוער המזהים עצמם עם התרבות הגותית, שיעור ניסיונות התאבדות גבוה יותר. אולם, ככל הנראה הסיבה להצטרפות היא נטיה להתאבדות, ולא להיפך

בני נוער שמאמצים סממנים "[[גותי]]ים" נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגוע בעצמם ואף להתאבד, כך טוען מחקר חדש שפורסם אתמול במגזין הבריאות הבריטי. "למרות שמספר בני הנוער שמזהים עצמם כשייכים לתרבות הגותית הוא קטן יחסית, שיעור הפגיעה העצמית וניסיונות ההתאבדות בקרבם גבוה מאוד", אמר רוברט יאנג, מדען מאוניברסיטת גלזגו המוביל את המחקר.

החוקרים תיארו את הגותיקה כתת-ז'אנר של הפאנק, "עם אסתטיקה אפלה ומאיימת, שחסידיו מבדילים את עצמם מהסביבה באמצעות בגדים מזהים, איפור וטעם מוסיקלי". זמרי רוק כבד כ[[מרילין מנסון]] נחשבים לפופולארים בקרב הגותים. התרבות שלהם כבר העלתה לא מעט חשדות וביקורת על ידי התקשורת: נאמר כי התלמידים האמריקאים שרצחו 13 בני אדם בתיכון [[קולומביין]] בשנת 1999 נמשכו לתרבות הזו.

החוקרים מ[[גלזגו]] בחנו 1,258 בני נוער שמילאו סקר כל כמה שנים – בגילאים 11, 13, 15 ו-19 – בנושא פגיעה עצמית ותרבויות נוער. למרות שגם תרבויות נוער אחרות, כמו הפאנק, מזוהות עם פגיעה עצמית, הקשר המובהק ביותר נמצא בקרב גותים.

בבריטניה, שיעור הפגיעה העצמית בקרב צעירים עומד על 7-14 אחוזים. על פי המחקר, 53% מבני הנוער שזיהו עצמם כגותים פגעו בעצמם, ו-47% מהם ניסו להתאבד. גם אחרי ששוקללו גורמים אחרים שהיו יכולים להביא לשיעור ניסיונות התאבדות גבוה, כמו צריכת אלכוהול מוגזמת ודיכאון, הזיהוי עם התרבות הגותית עמד בקשר הישיר ביותר עם פגיעה עצמית.

"אחת הסברות הנפוצות הציבור היא שהם שואפים לחקות דמויות מובילות בתרבות הזו", אמר יאנג. "אבל מכיוון שהמחקר שלנו גילה כי רובם דיווחו על פגיעה עצמית לפני שהפכו לגותים ולא לאחר מכן, זה הופך את הסיבה לתוצאה – סביר להניח שבני נוער בעלי נטייה לפגיעה עצמית נמשכים לתרבות הגותית".

מייקל ואן ביינום, [[פסיכיאטר]] של ילדים ומתבגרים, אמר כי התרבות הגותית עשויה למשוך צעירים עם הפרעות נפשיות, מכיוון שהיא מספקת להם קהילה שבה המצוקה שלהם מובנת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully