וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיאולוג מאמין שגילה פירמידה אירופית

15.4.2006 / 19:53

גבעה משולשת בבוסניה היא, כנראה, פירמידה קבורה, או כך מקווים, לפחות, הארכיאולוגים. עד כה לא התגלו פירמידות באירופה

התושבים באיזור עמק ויסוקו ב[[בוסניה]] מספרים אגדות עם על ה[[פירמידה]] הקבורה מתחת לגבעת ויסוצ'יקה המשולשת שלידם כבר הרבה שנים. כעת, ארכיאולוגים חושבים שהמיתוס הוא למעשה אמת היסטורית, והחלו לחפור בניסיון לגלות את הפירמידה. סמיר אוסמנג'יק, הארכיאולוג הבוסני שמנהיג את הפרויקט, אמר כי האתר דומה מאוד לפירמידות שחקר באמריקה הלטינית, לאחר שחפירות ראשוניות במקום גילו כניסה צרה למה שנראה כרגע כרשת של מנהרות תת קרקעיות.

ה-BBC דיווח, כי אתמול הגיעו למקום חופרים ממכרה פחם סמוך, מלווים בארכיאולוג וגיאולוג שמבקשים לחקור את המנהרה הראשית, שאורכה המשוער הוא כמעט ארבעה קילומטרים. הצוות גילה במנהרה שתי צמתים של המנהרה הראשית ומנהרות אחרות, שמובילות ימינה ושמאלה. המסקנה שלהם, כרגע, היא שהמנהרה חייבת להיות בנויה בידי אדם. "זה בלי ספק לא מבנה טבעי", אמר הגיאולוג, נדג'ה נוקיץ.

תמונות לווין ובחינה תרמית של האזור גילו שתי גבעות משולשות דומות אך קטנות יותר בעמק ויסוקו, והארכיאולוגים סבורים כי המנהרות שגילו מובילות אליהן. החופרים גילו, בנוסף, מישור מרוצף לפני הכניסה למנהרה ואבנים מסותתות גדולות.

כבר מוכרים מזכרות לתיירים

מנהיג הפרויקט, אוסמנג'יק, היה הראשון שהציע את התיאוריה בדבר קיומה של הפירמדיה מתחת לגבעת ויסוצי'קה. אם הוא צודק בהשערתו, זו תהיה הפירמידה הראשונה שתתגלה באירופה. כשמות עבודה ולטובת המורל הוא כבר קרא לשלושת הגבעות "פירמידת השמש", "פירמידת הירח" ו"פירמידת הדרקון".

גם המקומיים לא מחכים להוכחות נוספות כדי לחגוג על הגילוי, והם החלו למכור לתיירים מזכרות בצורת פירמידות. בשלושת השבועות הקרובים הם צפויים, לכל הפחות, להנות מהספק – האורך המתוכנן של הפרויקט הוא שישה חודשים, אבל תוצאות ראשוניות והחלטיות יותר צפויות תוך שלושה שבועות. שני מומחים מצריים לפירמידות יצטרפו באמצע מאי.

ישוב על ישוב על ישוב

לדברי אנתרופולוגים שחקרו את האיזור, יש די והותר הוכחות לכך שהעמק היה מיושב על ידי בני אדם כבר לפני 7,000 שנים. בנוסף, גרמנים ארכיאולוגים מצאו לאחרונה כ-24,000 מכשירים עשויים ידי אדם מהתקופה הניאוליתית, כולם נמצאו פחות או יותר כמטר מתחת לאדמה.

אוסמנג'יק אמר כי הגבעה היא דוגמא קלאסית לתרבויות שבנו על הריסות התרבויות הקודמות. העיירה במקום שימשה כבירת בוסניה בימי הביניים, ומצודה גדולה חלשה על העמק ממרום גבעת ויסוצ'יה. המצודה הזו נבנתה על גבי מוצב תצפית מימי האימפריה הרומית, שנבנה בעצמו על שרידי ישוב עתיק יותר. אוסמנג'יק מקווה לגלות כי כל אלה, למעשה, נבנו על שרידי פירמידה עתיקה אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully