וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטים מהעולם הערבי נפתח בניו יורק

רויטרס

15.4.2006 / 14:07

בפסטיבל אלוואן יוצגו כ-30 סרטים ממדינות ערביות ומוסלמיות. הסרט הפותח מציג קומדיה רומנטית מודרנית מתימן

למעלה מ-30 סרטים מהעולם הערבי והמוסלמי יציגו השבוע בניו יורק, במסגרת פסטיבל שיערך השבוע. פסטיבל אלוואן, ביוזמת עמותות במנהטן, מציג מספר במאים ויוצרים חשובים מהעולם הערבי. הסרטים עוסקים בנושאים אקטואליים, כמו המלחמות בעיראק ואפגניסטן והסכסוך הישראלי פלסטיני. הספטיבל נועד לעזור לאמריקאים להכיר ולהבין טוב יותר את התרבות המוסלמית והערבית.

סרטו של באדר בן הירסי, ממוצא תימני בריטי, היה הסרט שפתח את הפסטיבל. הירסי אמר כי חשוב אמריקאים בעלי רקע שונה יראו את הסרטים, בייחוד על רקע השנה החמישית לפיגוע הטרור במגדלי התאומים. לדבריו, חשוב להבין איך מתנהל המזרח התיכון באמת, ולא כפי שנראה מעל מסכי הטלוויזיה במהדורות החדשות בארה"ב, המציגות תמונה שונה מהמציאות באזור.

בעוד שחלק מהסרטים בפסטיבל עוסקים באירועים מרכזיים במדינות האזור, הסרט של הירסי, שכאמור פתח את הפסטיבל, הוא קומדיה רומנטית אודות צעיר עשיר בתימן, אשר צפוי להתחתן בשידוך עם בחורה שאינו מכיר, ומתאהב בבחורה אחרת. הסרט "יום חדש בצנעה הישנה" הוא הסרט הראשון באורך מלא שהופק בתימן. הירסי תיאר את תהליך הכנת הסרט כמאבק, ואמר כי במהלך ההפקה צצו קשיי תקציב, קשיים ביורוקרטיים ואפילו שחקן אחד שנדקר.

בין הסרטים שיוצגו בפסטיבל אפשר למצוא גם שני סרטים עיראקים, פקיסטן וסרט אהבה מצרי, פוסט פיגועי ה-11 בספטמבר, שהיה להיט במצרים ועוד. הפסטיבל לא מקבל תשומת לב רבה מהתקשורת, לא רק בגלל נושא הפסטיבל, אלא גם בגלל פסטיבל הסרטים בטרייבקה הממשמש ובא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully