וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: העלאת מחיר הבירה תפחית האלימות

15.4.2006 / 13:43

חוקרים בריטיים מצאו כי בתי חולים באזורים בהם הבירה זולה יותר, מטפלים ביותר מקרי אלימות. במחקר נבדקו 58 חדרי מיון

חוקרים מצאו כי עליה של אחוז אחד במחירי הבירה משמעותה הפחתה של 2,200 מקרי אלימות הקשורים באלכוהול, המגיעים לטיפול רפואי.

במחקר, שנערך באוניברסיטת קרדיף, נמצא כי בתי חולים באזורים בממלכה הבריטית בהם הבירה זולה יותר מטפלים ביותר מקרי תקיפה משאר בתי החולים. המומחים בדקו למעלה מ-350,000 מקרים של תקיפה ואלימות שהגיעו לבתי החולים בחמש השנים האחרונות. איגוד הפאבים בבריטניה דחה את ממצאי המחקר, וטען בתגובה כי אלימות שמקורה בשתייה היא בעיה מורכבת יותר מכך.

שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, הוסיף את האחוז הדרוש למחירי הבירה בתקציב החודש האחרון. החוקרים בירכו על החלטתו, ומסרו כי העלייה יכולה להועיל בהפחתת האלימות הקשורה לאלכוהול.

החוקרים ניתחו נתונים סטטיסטיים מ-58 חדרי מיון בבתי חולים באנגליה ו-ווילס, וקישרו בינם לבין נתוני מחירי הבירה באזורים השונים. מהמחקר עולה כי אזורים בהם מחירי הבירה היו נמוכים יותר היו מקרי אלימות רבים יותר הקשורים לאלכוהול ומספר גדול יותר של אנשים שנזקקו לטיפול רפואי.

הפרופסורים קנת מת'יו, ג'ונתן שפרד שהשתתפו במחקר מצאו כי מחירי האלכוהול משפיעים על רמת האלימות יותר מאשר משתנים אחרים, כמו אבטלת צעירים ומוצא אתני של השותים. המחקר, שפורסם במגזין בינלאומי, מצא גם כי מספר מקרי האלימות עולה בקיץ, וכי גברים מותקפים פי שלוש מנשים.

איגוד הבארים והפאבים באנגליה לא מקבל את תוצאות המחקר, לפיו יש קשר בין מחירי האלכוהול לרמת האלימות. ניל וויליאמס מהאיגוד מסר ל-BBC בתגובה כי אם משווים בין מדינות כמו איטליה, ספרד וצרפת, בהן מחירי האלכוהול זולים, לבין מדינות כמו נורבגיה ושבדיה, רואים כי אין בעיה בעצם. לדבריו, זו בעיה חברתית והתנהגותית סבוכה, שאין להופכה לעובדות פשוטות. עוד הוסיף וויליאמס כי באיגוד סבורים כי אין תימוכין לכך שעליה במחירי הבירה בשני פני תמנע ממיעוט של אנשים להתנהג באלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully