וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשביתה בתיכונים לאחר הפסח

14.4.2006 / 15:18

ארגון המורים העל-יסודיים מוחה על קיצוץ של 60 מיליון שקלים, ופיטורי 600 מורים: לא ביקשנו שקל, רק שלא יקצצו במה שיש

בתום חופשת הפסח יחלו ברשויות המקומיות להערך לגל של פיטורי מורים בחינוך העל יסודי. מדובר בקיצוץ של כ-60 מיליון שקל, שמשמעותו פיטורים של 600 מורים. בארגון הורים העל יסודיים טוענים כי הקיצוץ גבוה אף יותר, ויקיף כ-1,000 מורים. בחלק מהמקומות כבר הוכנה רשימת מפוטרים. נוכח הקיצוץ מאיימים בארגון להשבית את הלימודים עוד במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

הקיצוץ נובע מהחלטת ממשלה שהתקבלה לפני שנתיים, ויושמה בהדרגה בכיתות י' ו-י"א. בשנה הבאה הקיצוץ אמור לפגוע בכיתות י"ב. מעבר לפיטורי המורים, המשמעות של הקיצוצים היא פגיעה ישירה בתלמידים, כיוון שיופחתו בין שעה וחצי עד שעתיים משעות הלימודים בשבוע.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר ל"מעריב" כי "לא ביקשנו תוספת של שקל אחד, אלא פשוט שלא יפגעו במעט שעוד נותר. אי אפשר לדבר על קידום מערכת החינוך כשממשיכים לקצץ". ארז הוסיף כי "הודענו לשר החינוך, מאיר שטרית, שלא נאפשר סיום שקט של שנת הלימודים הנוכחית, בוודאי שלא לפתוח את שנת הלימודים הבאה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "קיצוץ 60 מיליון שקלים נקבע על ידי משרד האוצר לפני כשנתיים בהחלטת ממשלה. אנו פועלים מול משרד האוצר כדי להחזיר את שעות הלימוד לטובת תלמידי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully