וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד: אם איתן יתמנה לשר - אחשוף סודותיו

14.4.2006 / 8:37

המרגל הישראלי מאיים לפרסם מסמך שיציג את יו"ר הגימלאים באור מביך. פרקליטתו: "מינוי איתן לשר מהווה קלון ובושה לישראל"

המרגל הישראלי שכלוא בארה"ב כבר 21 שנים, [[ג'ונתן פולארד]], מאיים לחשוף סודות ופרטים מביכים אודות יו"ר מפלגת הגמלאים רפי איתן, במידה והאחרון יתמנה לשר.

פולארד שיגר בערב החג מכתב חריף לראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, בו הוא מצהיר על כוונתו, לפיה אם ימונה איתן לשר, יעתרו נציגיו של פולארד ל[[בג"ץ]] נגד המינוי ויחשפו מסמך שיעמיד את איתן באור מביך.

במכתב שנשלח לאולמרט ע"י עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, פרקליטתו של פולארד בישראל, נאמר שמינוי איתן לשר מהווה "קלון ובושה לישראל", לאור מעורבותו בפרשת פולארד. דרשן-לייטנר טענה אף, כי איתן מסר לאמריקאים עדות שקר בעניין פולארד, מה שהביא להחמרה בעונשו של פולארד.

"איתן מסרב עד היום למסור לאמריקאים מסמך יקר ערך המצוי בחזקתו, למרות שהאמריקאים מתעקשים על קבלתו, ועד שלא יימסר לידי האמריקאים, ימשיך פולארד להירקב בתאו בכלא", נטען במכתב. בסוף המסמך דורשת הפרקליטה "להסיר מן הפרק כל אפשרות של מינויו של איתן לשר. במידה והוא יתמנה לשר, מרשי יאלץ לפנות לערכאות כדי למנוע זאת ממך".

בראיון ל"ידיעות אחרונות", אמרה פרקליטתו של פולארד כי במידה והעניין יגיע לדיון בבג"ץ, הוא יחשוף את המסמך המדובר, שאת פרטיו היא לא הסכימה לגלות, אך אמרה שהוא יגרום לאיתן נזק רב.

"העדות שנתן איתן - קברה את פולארד בכלא"

פולארד מרצה כעת עונש מאסר עולם בבית כלא באטנר ב[[צפון קרוליינה]], בו נכלא לפני 21 שנים, כאשר הועסק כמנתח מערכות במודיעין של הצי האמריקני.

פולארד יצר בזמנו קשר עם אל"מ אביעם סלע, שקישר בינו לבין הלשכה לקשרי מידע (לק"ם), גוף מודיעיני חשאי במשרד הביטחון שבראשו עמד רפי איתן. במשך קרוב לשנתיים, העביר פולארד למעלה מ-100 מסמכים סודיים ובהם ידיעות, תצלומי אוויר וקודים מוצפנים של [[ברית המועצות]].

ברגע שנודע לפולארד שארה"ב בעקבותיו, הוא נמלט לשגרירות ישראל בוושינגטון, אבל גורש משם הישר לחוקרי ה-[[FBI]], שכבר המתינו לו מחוץ לשגרירות. פולארד הואשם בריגול ונשלח לרצות עונש מאסר עולם ללא אפשרות לקצוב את עונשו.

פרט לפולארד, שאר המעורבים הישירים בפרשה, בהם רפי איתן, אביעם סלע ורפי יגור (המפעיל של פולארד בניו יורק), יצאו ללא עונש.

רעייתו של פולארד, אסתר, זעמה מאד על דבריו של איתן, שבראיונות שנתן לאחרונה, הבטיח לפעול למען שחרורו של פולארד. "זה כמו שבן לאדן יבטיח לערוך אירוע התרמה לנפגעי אסון התאומים", אמרה אמש והוסיפה כי איתן הוא "האשם העיקרי בכליאתו של ג'ונתן ועכשיו הוא מבטיח לעזור? 21 שנה הוא סירב לעשות דבר. בשנת 94', כשהוא ניאות לפגוש אותי, הוא אמר לי שיש בו צער על דבר אחד בכל הפרשה, "אני מצטער על שבבוקר היום בו נתפס ג'ונתן, כשהוא הגיע לשגרירות בוושינגטון, לא יריתי כדור בראשו. כך הייתי מונע את פרשת פולארד".

דרשן-לייטנר מוסיפה במכתבה כי איתן גרם לפגיעה חמורה ביחסי ישראל - ארה"ב. לדבריה, איתן הונה את פולארד כשהבטיח לחלצו ולבסוף הפקיר אותו לידי האמריקאים. "איתן טען שפעילותו של פולארד היתה מבצע של איש אחד, בעוד שחיל האוויר וה[[רמטכ"ל]] נהנו מהמסמכים שפולארד העביר לישראל. כולם, כולל ראש הממשלה, ידעו על פעילותו של פולארד. אנחנו לא יכולים לעשות דבר כנגד דבר הבוחר, אבל לרה"מ יש שיקול דעת האם למנותו לשר, והוא צריך לקחת בחשבון שאיתן הוא מפקד שהפקיר חייל. העדות שנתן לאמריקאים, היא שקברה את פולארד בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully