וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מנעה מהאו"ם לגנות את ישראל

רויטרס

14.4.2006 / 7:13

מועצת הביטחון רצתה לפרסם הודעה הקוראת לישראל להימנע משימוש מוגזם בכוח נגד הפלסטינים. ארה"ב הטילה וטו: "הנוסח לא מאוזן"

ארצות הברית מנעה מ[[מועצת הביטחון של האו"ם]] לפרסם הצהרה הקוראת לישראל להימנע משימוש מוגזם בכוח נגד הפלסטינים. שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון, אמר כי הנוסח המוצע לא היה הוגן ומאוזן והייתה בו ביקורת מוגזמת כלפי ישראל.

נוסח ההחלטה הוגש למועצה על ידי [[קטאר]], ומובעת בו דאגה מפני "ההפגזה חסרת האבחנה על רצועת עזה, הגורמת לנפגעים רבים". ההחלטה גם קוראת לישראל לעצור "את המבצעים הצבאיים והשימוש המוגזם בכוח, אשר מסכן את האוכלוסיה האזרחית הפלסטינית".

המשקיף הפלסטיני, ריאד מנצור, אמר כי "וושינגטון מגוננת על התוקפנות של ישראל בעזה ובשטחים הכבושים". מחר תקיים מועצת הביטחון דיון פתוח על המצב במזרח התיכון. בקול ישראל דווח, כי בדיון יוכלו להשתתף כל המדינות החברות באו"ם.

ארה"ב מאפשרת המשך פעילות משרדי אש"ף בשטחה

הממשל האמריקאי החליט הלילה לדחות את הטלת המגבלות על משרדי אש"ף בוושינגטון בעקבות ניצחון [[חמאס]] בבחירות ברשות, ולהשאירם פתוחים לחצי שנה. בוושינגטון הסבירו צעד זה בכך שהמשרדים משמשים ערוץ קשר ליו"ר הרשות, [[אבו מאזן]], המשמש גם כיו"ר אש"ף.

פרדריק ג'ונס, דובר המועצה לביטחן לאומי של [[הבית הלבן]], הסביר כי במידה שפעילות המשרדים היתה מופסקת, היו הבנקים בארה"ב היו נדרשים למנוע גישה לחשבונות הארגון.

"אבו מאזן נותר מחויב לעקרונות של מאבק באלימות, הכרה בישראל וכיבוד הסכמים והתחייבויות", אמר ג'ונס, "נציגות אש"ף בוושינגטון נותרה ערוץ שימושי לתקשורת עם היו"ר".

ארה"ב הטילה עיצומים על העברת סיוע לרשות בעקבות ניצחון חמאס והיא דורשת מהארגון להכיר בישראל. ההגבלות על הרשות מיושמות כחלק מהחוק למלחמה בטרור מ-1987, אולם דחיות ביישומו נחשבות שגרתיות מאז ההכרה ההדדית בין ישראל ואש"ף ב-1994.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully