וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: הניצחון לאוסטרליה, הכבוד לבנגלה דש

רועי פרידמן

12.4.2006 / 21:37

למרות הקולות הטוענים להדיח את הנבחרת הזו ממעמד של נבחרת טסט, בנגלה דש נתנה פייט אדיר לאוסטרליה והחזירה לעצמה ביטחון

מאז שנת 2000, שבה הצטרפה נבחרת בנגלה דש אל הנבחרות שמשחקות טסט, היא נחלה תבוסות רבות, כשרובן היו תוך שלושה ימים. בתקופה הזו, רבו הקולות בעולם הקריקט, אם להשאיר את הסטטוס של נבחרת טסט לקבוצה הזו. אחרי חמישה נצחונות רצופים, ותשעה מתוך עשרת הטסט האחרונים, ובעקבות ההפסד באנגליה, אוסטרליה חזרה להיות הנבחרת הדומיננטית בעולם הקריקט, ורבים, כולל כותב שורות אלו, חשבו שמסע המשחקים בבנגלה דש, יהיה טיול של אחה"צ לנבחרת החזקה בעולם. כשריקי פונטינג, הקפטן האוסטרלי אמר בנחיתה בדאקה (בירת בנגלה דש), שלבנגלה דש מגיע הסטטוס כנבחרת טסט, אנשים חשבו שהוא אמר את זה מתוך נימוס, מה שהתברר כמציאות.

חביב-אל-באשר החליט לחבוט ראשון בטסט הראשון, וכשג'ייסון גילספי פסל את ג'אבד עומר, נראה היה שאוסטרליה הולכת לפרק את המארחים. אלא שחביב-אל-באשר ושחריאר נפיס חבטו בקצב מדהים ושמו 187 לוויקט השני. שחריאר השיג את ה-100 הראשון שלו בטסט כשהוא מסיים עם 138, ורג'ין סאלח הוסיף 67. קשה היה להאמין כשלוח התוצאות הראה בסוף היום הראשון 355 ל-5 לבנגלה דש.

תחילת היום השני היתה שייכת לסטיוארט מקגיל, מגיש כדורים מסובבים מצויין, שלא מוצא מקום בנבחרת, בעיקר בגלל שיין וורן, והעובדה שאוסטרליה מעדיפה לא להשתמש בד"כ בשני מגישים של כדורים מסובבים. לרעתו של מקגיל יצויין, כי הוא חובט גרוע ושחקן שדה לא מדהים, גם יחסית להרבה מגישים. מקגיל סיים עם שיא קריירה של 8 פסולים ל-108 נקודות חובה, ובנגלה דש מסיימת עם 427. מה עם שיין וורן? 0 ל-112 ב-20 אוברס – מביך מאד.

מביך עוד יותר היה לראות את לוח התוצאות. קצת אחרי הפסקת התה כשאוסטרליה היתה עם 93 ל-6, בדרך ל-follow on. אדם גילכריסט, עם 144 השאיר את אוסטרליה חזרה במשחק, ואוסטרליה סיימה עם 269, בפיגור של 158 נקודות, כשמוחמד רפיק, מסיים עם 5 פסולים ל-62 נקודות.

בסיבוב השני של בנגלה דש, הסדר שב על כנו. שיין וורן וג'ייסון גילספי פסלו שלושה שחקנים, שחריאר נפיס ורג'ין סאלח עם 33 כ"א היו צוברי הנקודות הבולטים של בנגלה דש והם סיימו עם 148, כשאוסטרליה צריכה 306 נקודות כדי לנצח. אנאם-אל-חאק פסל את את מייקל האסי, אבל הצמד מת'יו היידן את ריקי פונטינג קידמו את האורחים למטרה. פונטינג המשיך במופע יחיד אחרי שהיידן נפסל ל-72. מוחמד רפיק פסל עוד 4 שחקים, וקבע שיא קריירה עם 9 פסולים במשחק. המארחים איימו לעשות את הסנסציה, אך פונטינג השיג את ה-100 ה-31 בקריירה, והיה השחקן השביעי בהיסטוריה עם 100 אחד לפחות נגד כל 9 יריבות הטסט האפשריות. אוסטרליה ניצחה.

תוצאה:

בנגלה דש 427 ו-148
אוסטרליה 269 ו-310 ל-7

אוסטרליה נצחה ב-3 וויקטס ומובילה 0:1 בסדרה. אדם גילכריסט נבחר לאיש המשחק. משחק מספר 2 יתחיל ביום ראשון בעיר צ'יטאגונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully