וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלטת מתעדת האירועים ב"מטוס הרביעי" באירועי 9/11

12.4.2006 / 15:49

הקלטת תושמע במשפטו של חשוד במעורבות בפיגועים. היא מתעדת את הדרמה הגדולה שהתרחשה כאשר הנוסעים קמו על חוטפיהם בטיסה 93

המושבעים במשפטו של זכריא מוסאווי, החשוד במעורבות בפיגועי ה-9/11, יאזינו להקלטה הראשונה שתושמע בפומבי של טיסת יונייטד איירליינס מס' 93, "המטוס הרביעי" של אירועי 9/11. ככל הנראה, המטוס הרביעי החמיץ את מטרתו עקב התקוממות נוסעיו נגד חוטפיהם.

ההקלטה בת 31 הדקות מתעדת את ניסיונות הנוסעים והצוות להשתלט על המטוס, שהיה מיועד להגיע לסן פרנסיסקו. החוטפים עטו מטפחות אדומות ודקרו את הטייס וטייס המשנה. הם אמרו לנוסעים כי אחד מהם חוגר חגורת נפץ. הערכות אלה עולות מניתוח שיחות הטלפון האחרונות של הנוסעים ליקיריהם. בשל עיכוב בהמראת המטוס, נודע לנוסעים שהתקשרו מהמטוס על ההתקפה על מרכז הסחר העולמי.

טיסה 93 היתה היחידה עליה היו ארבעה חוטפים. יתר הטיסות נחטפו על ידי חמישה בני אדם. מוסאווי מכחיש כי היה אמור להיות החוטף החמישי בטיסה. לדבריו, הוא עבר אימוני טיסה בתקווה שירסק מטוס חמישי בבית הלבן. בשנה שעברה הודה בקשירת קשר לחטוף ולרסק מטוסים לתוך מבנים בארה"ב. חבר המושבעים יכריע אם יוצא להורג באשמות אלה.

בית המשפט התיר לממשלה להשמיע את הקלטות בפני חבר המושבעים, אולם לארגוני החדשות יועבר רק תמליל שלהן.

הנוסעים נדחקו לירכתי המטוס, אך בסופו של דבר החליטו להסתער על תא הטייס כדי לרסק את המטוס, שחוטפיו התכוונו ככל הנראה להפיל אותו על גבעת הקפיטול בוושינגטון.

מרד הנוסעים, כפי שעלה מהקלטת הטיסה

36 דקות לאחר ההמראה, זינקו החוטפים ממושביהם במחלקה הראשונה והסתערו על תא הטייס. אחד הטייסים שידר הודעת מצוקה. בקלטת הוא נשמע צועק: "מיידיי! מיידיי! תסתלקו מכאן! תסתלקו מכאן!". לפחות שמונה נוסעים ושתי דיילות ביצעו שיחות טלפון מהמטוס. שיחות אלה מספקות את פרטי החטיפה. כחצי שעה לאחר החטיפה צלל המטוס והתרסק בשדה פחם בפנסילבניה.

לאחר שהנוסעים התקוממו והחלו לתקוף את החוטפים, הורה הטייס-החוטף זיאד ג'ארה לאחד החוטפים האחרים לחסום את הדלת לתא הטייס – והחל לטלטל את המטוס למעלה ולמטה. לדברי התביעה, ההקלטה מתעדת "קולות של מכות חזקות, צעקות וזכוכיות נשברות". החוטף ג'ארה נשמע שואל: "זהו זה? שנסגור את העניין?" וחוטף אחר משיב לו: "לא, עוד לא. כשייכנסו, נסגור את העניין". ג'ארה חזר לטלטל את המטוס.

לאחר מכן נשמע אחד הנוסעים צועק: "לתוך תא הטייס! אם לא, נמות!". שניות מעטות לאחר מכן צעק נוסע אחר: "קדימה". לדברי התביעה, אפשר שכוונתו לעגלת המשקאות, שייתכן שהנוסעים נעזרו בה כדי לפרוץ את דלת תא הטייס. ג'ארה שוב שאל: "זהו זה? שנרסק אותו?" וחוטף אחר השיב לו "כן, תוריד אותו".

תקיפת הנוסעים נמשכה ואחד החוטפים נשמע צועק "תוריד אותו! תוריד אותו!". המטוס החל לאבד גובה והתהפף על גבו. המלים האחרונות שנשמעו בהקלטה הן זעקות החוטפים "אללה אכבר!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully