וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע עולה ב-1% וצ'ק פוינט מאבדת 1%

עומרי כהן

12.4.2006 / 23:14

טבע מצפה לקבל אישור סופי ובלעדיות לגרסה הגנרית ל- Pravachol ב-20 באפריל. אי.סי.איי עולה ב-1.5%. נאסד"ק מוסיף 0.3%

בוול סטריט מגיבים היום מדדי המניות בחיוב, לשיפור במאזן הסחר של ארה"ב לחודש פברואר. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.4%. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.008% ל-4.924%.

כשעה לפני הפתיחה דווחה ירידה חדה מהצפוי של 4.2% בגירעון המסחרי של ארה"ב בפברואר ל-65.7 מיליארד דולר, לאחר ההתרחבות בגירעון בינואר. בוול סטריט ציפו לירידה מתונה יותר - לרמה של 67 מיליארד דולר. בפברואר הצטמצם היצוא מארה"ב ב-1.2%, אולם היבוא אליה הופחת בשיעור גבוה יותר של 2.3%, וגרם לצמצום הגירעון. עיקר השיפור נרשם בגירעון המסחר עם סין, אשר הצטמק בשיעור חד של 23% ל-13.8 מיליארד דולר, והושפע כנראה מראש השנה הסיני, אשר נחגג בפברואר.

אתמול גררו חששות מפני אינפלציה, מחירי נפט גבוהים והצהרה של נשיא איראן על הצלחה בהעשרת אורניום את מדדי המניות לירידות בשיעור של 1%-0.5%, ומדד נאסד"ק השלים ירידה תלת-יומית של 2.2% מרמת שיא של קרוב לחמש שנים. מחירי שיא בשוקי הסחורות בעולם, הגבירו אתמול את החששות מפני השפעת עליית המחירים על האינפלציה בארה"ב. מחיר הנפט גולמי עלה אתמול עוד 0.4% והתקרב עד כדי 2.7% משיא כל הזמנים (70.85 דולר), כשברקע החששות מפני השפעתה של מתקפה אמריקאית אפשרית באירן על אספקת הנפט בעולם. היום עולה מחירה של חבית נפט ב-2 סנט ל-69 דולר, לקראת פרסום הנתונים השבועיים על מלאי הנפט בארה"ב.

נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד, הכריז אתמול, כי איראן הצליחה להעשיר אורניום, וההצהרה זכתה לגינויים חריפים מארה"ב ומכמה מבעלות בריתה. גם משרד החוץ הרוסי קרא לאיראן להפסיק את פעילות העשרת אורניום, כולל זו של המחקר הגרעיני.

המגמה השלילית בשווקים לא פסחה אתמול גם על מרבית המניות הישראליות הבכירות. טבע השלימה ירידה שבועית של 8.2% לשפל חדש של חמישה חודשים. האנליסטית יסכה ארז, מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, הגדירה את הירידות בטבע כ"רעשי רקע לטווח קצר", וציינה כי סבלנות מצד המשקיעים תשתלם בסופו של דבר.

אולם היום, מתאוששת טבע בעלייה של 1% ל-39.2 דולר. זאת, לאחר שהחברה הודיעה כי ה-FDA דחה את תביעת חברת אפוטקס, למנוע מטבע מלקבל בלעדיות של שישה חודשים בשיווק גרסה גנרית לתרופת ה- Pravachol, אשר מכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-1.2 מיליארד דולר. טבע מצפה לקבל אישור סופי לשיווק התרופה בארה"ב ב-20 באפריל, כאשר יפוג הפטנט על התרופה.

נייס השלימה מימוש דו-חודשי של 14.1% לשפל של ארבע חודשים. זאת, לאחר שזינקה בפברואר למחיר שיא של חמש שנים וחצי. היום היא עולה ב-0.5% ל-47 דולר.

אי.סי.איי התממשה ב-7.7% תוך שלושה ימים, לאחר שהשלימה זינוק של כ-56% מתחילת השנה לשיא של יותר מחמש שנים. היום היא מוסיפה 1.5% ל-10.9 דולר.

רדוויז'ן טיפסה בסוף בפברואר לשיא של יותר מחמש שנים, אולם מאז איבדה 22.5% מערכה. היום היא נותרת ללא שינוי ב-16.1 דולר.

בית ההשקעות פרודנשיאל חתך את המלצתו לצ’ק פוינט מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר" והפחית במקביל את מחיר היעד למניה מ-24 דולר ל-19 דולר. צ'ק פוינט יורדת בתגובה ב-0.9% ל-18.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully