וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד מרץ יעלה ב-0.3%-0.1%

מוטי בסוק

12.4.2006 / 9:03

המדד יושפע מעלייה חדה בשכר הדירה ובמחירי המזון. הערכות: מדד אפריל גבוה יותר. פישר שוב יעלה הריבית

מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שתפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביום שישי הקרוב, עלה ב-0.3%-0.1% - כך מעריכים במשרדים הכלכליים בירושלים. לא מן הנמנע כי הנגיד, סטנלי פישר, יעלה ב-24 למארס את הריבית במשק, שוב, ב-0.25%.

מדד המחירים לצרכן במארס עלה ככל הנראה מהסיבות הבאות: עלייה חדה יחסית בשכר הדירה; הפיחות בשער השקל מול הדולר; המשך העלייה במחירי המזון, הירקות והפירות; ובשל העלייה במחירי התקשורת. העליות קוזזו חלקית על ידי ירידות במחירי הבנזין, הסולר והחשמל, וירידות עונתיות במחירי ההלבשה וההנעלה.

מדד מארס בא לאחר המדד הגבוה של פברואר (0.6%), שהפתיע את כל החזאים, ולפני מדד אפריל, הצפוי להיות גבוה מאוד - גבוה אף ממדד פברואר. בבנק ישראל טרם החלו בדיוני הריבית למאי, אך ההערכות במשרדים הכלכליים בירושלים הן כי הנגיד עשוי להעלות את הריבית במשק בסוף החודש, זה החודש השני ברציפות, מ-0.25% ל-5.25%. זאת, בשל העלייה בקצב האינפלציה השנתי (בנק הפועלים מעריך כי קצב האינפלציה השנתי יגיע באפריל ל-3.8%, בעוד יעד האינפלציה השנתי של הממשלה הוא 3.0%-1.0%). בשל חוסר הוודאות במשק במהלך המגעים להרכבת ממשלה חדשה ובעקבות העלאתה הצפויה של הריבית בארה"ב ל-5.25%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully