וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: כנגד ארבעה בנים, החכם

13.4.2006 / 8:00

4 הבנים בהגדה, חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול, מציקים עם השאלות שלהם בדרך לאוכל. לכבוד החג, גם למדור הפופולארי יש בנים

חכם – מאיפה הגיע הסימול @ למייל שלנו?

שטרודל. [[כרוכית]] או at. תקראו לזה איך שתרצו, אבל הסימול הלא ברור הזה הוא כבר חלק מהחיים שלנו.

מקורו של ה-@ הוא לטיני, אז השתמשו בו הלבלרים (הפקידים של פעם), במהלך המאות השישית והשביעית, לסמל את המילה הלטינית ad(עבור), בעיקר ברשימות של מחירי סחורה. צורת הרישום הזו השתרשה בעולם העסקים, והחליפה לעיתים את המילה ב' או במחיר של (כמו במשפט: שלושה כדים @ 45 שקלים – כלומר שלושה כדים במחיר של 45 שקלים).

כיוון שהמקלדות הראשונות שימשו בין היתר אנשי עסקים, שהיו זקוקים להדפסת מסמכים, הוכנס לשם הסימול, ואפילו במקלדות עתיקות ניתן לראות אותו מעל הספרה 2. לאחר מכן נבחר ה-@ להיות אחד מ-128 התווים של ה-[[ASCII]] - הקוד הסטנדרטי שמייצג תווים (ספרות, אותיות האלפבית, סימני פיסוק ועוד) בזיכרון מחשב ובקובצי מחשב.

ביולי 1972, כאשר נכתבו הפירוטים לפרוטוקולים של העברת קבצים (או במילים אחרות – כשהתחילו לתכנן את האינטרנט), הציע מישהו להוסיף גם תוכנות לשליחת דואר אלקטרוני (שנכתבו ע"י ריי טומלינסון - האיש שאחראי פחות או יותר לעובדה שה[[אימייל]] קיים). טומלינסון הסביר, שכאשר תכנן את השיטה להעברת הקצבים, הוא נזקק לדרך להפריד את השם של הנמען מהשם של המחשב עליו הוא עובד, כדי שאפשר יהיה לנתב את ההודעה למשתמש הנכון במחשב הנכון. לצורך כך, הוא מספר, היה צורך בסימול שבמאה אחוזים לא יימצא בשם של השולח. הוא הביט על ה[[מקלדת]] שלו (דגם 33 Teletype אם אתם מתעקשים) ובחר מבין שורת התווים האפשרית את ה-@. העובדה שהמשמעות של הסימול היא ב' לא הייתה בכלל מרכיב בהחלטה "הגעתי לשם ראשון ולכן יכולתי לבחור כל צורת פיסוק שרציתי", סיפר טומלינסון. ולא היה לו מושג שהוא יוצר היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully