וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: לא ניסוג ולו במעט מתכנית הגרעין

11.4.2006 / 10:01

נשיא איראן אמר עוד שבימים הקרובים יהיו "חדשות גרעיניות טובות". בתוך כך, בוש מכחיש קיומה של אופציה צבאית נגד איראן

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר כי מדינתו לא תיסוג ולו במעט מתכנית הגרעין שלה. הדברים נאמרו בצל השמועות, אותן הכחישה ארה"ב, שבכוונתה לפתוח במתקפה על איראן. בנאום מתריס ואופייני, הבטיח אחמדינג'אד "חדשות גרעיניות טובות בימים הקרובים", בסמוך לביקורו של ראש [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]], מוחמד אל-ברדאעי במדינה. בכיר בצבא האיראני אמר כי ה"בשורות הטובות" נוגעות להעשרת [[אורניום]].

בסוכנות הידיעות AFP דווח, כי בנאומו בטלוויזיה הממלכתית של איראן, הרגיע אחמדינג'אד את העם האיראני ואמר "היו בטוחים שהממשלה המשרתת אתכם תמלא אחר ציפיות העם בחכמה וכח, ולא תיסוג ולו במעט". הוא הוסיף כי "אויבינו יודעים שהם לא מסוגלים לפגוע באומה שלנו, והם לא יכולים לייצר אפילו לא מכשול קטנטן בדרך המרהיבה והמתקדמת שלנו".

המגזין "ניו יורקר" פרסם בגיליונו האחרון את תכניותיה של ארה"ב להפציץ את איראן, ובכללן פצצות גרעיניות חודרות בונקרים, במטרה להרוס את מתקני הגרעין של איראן.בנוסף, פרסם העיתון "סאנדיי טיימס", דיווח על כך שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בוחן את האפשרויות הצבאיות במקביל לאסטרטגיה הדיפלומטית. בוש דחה את הדברים ואמר כי הם "השערה פראית", וכי המיקוד של ארה"ב הוא בנתיב הדיפלומטי.

בוש הגיב לדברים בנאום באוניברסיטת ג'ון הופקינס בוושינגטון, והוא אמר כי "דוקטרינת המניעה פירושה לעבור יחד כדי למנוע מהאיראנים להגיע לנשק גרעיני. אני יודע שיש כאלו שחושבים ש'מניעה שווה כח', אך במקרה הזה מדובר בדיפלומטיה".

עם זאת, דובר הבית הלבן, סקוט מקללן, אמר כי הנשיא בוש "אינו מסיר את האופציה הצבאית מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully