וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שחברה של חנית קיקוס מעורב ברציחתה

11.4.2006 / 9:01

תחקיר "מעריב" מעלה ספקות סביב הרשעת אל-עביד ברצח הנערה לפני 13 שנה, ומפנה את האצבע לעבר חברה לשעבר המוזכר ביומנה

ספקות חדשים מתעוררים סביב הרשעתו של סולימאן אל-עביד ברצח הנערה [[חנית קיקוס]] לפני כ-13 שנה. בתחקיר שמפרסם הבוקר "מעריב" עולה חשד למעורבות של חבר לשעבר של קיקוס ברצח. לידי העיתון הגיע קטע מיומנה של חנית בו מוזכר גבר אותו כינתה X, שעל-פי עדותה היה "נרקומן גדול באופקים".

סגן ניצב (בדימוס) אלברט אבוקסיס, ראש צוות החקירה לשעבר, הכחיש הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי חוקרי המשטרה התעללו באל-עביד בכדי לגבות ממנו הודאה תחת לחץ: "כל הטענות האלה של אלימות לא נטענו מעולם. במהלך השחזור, החוקר נחמני שאל אותו מספר פעמים 'אולי זה בכל זאת לא אתה?', רצינו לשמוע ממנו. הכל מצולם, הוא חזר על גרסתו והודה".

בעקבות הגילויים החדשים בפרשה צפוי אל-עביד לדרוש בימים הקרובים משפט חוזר, זאת לאחר שהורשע במספר ערכאות משפטיות באונס וברצח הנערה מ[[אופקים]]. הוא טוען כי הערכאות ששפטו אותו לא הבינו כראוי את מכלול הראיות שהצטברו בתיק. "ככה יצא הצדק לאור, אני רוצה להגיד שאני חף מפשע", אמר אל-עביד.

בין היתר, תיבדק הטענה שלפיה חוקרי המשטרה גבו מאל-עביד הודאה לאחר שהתעללו בו. פרקליטו, עורך הדין אביגדור פלדמן, סיפר אתמול, כי המשטרה גבתה ממרשו את ההודאה בכפייה. "אדם שהודה ושיחזר הורשע באופן כמעט אוטומטי אפילו כשאין קשר בין ההודעה לבין המציאות בשטח. מה צריך יותר מזה כדי לומר האיש הזה הודה בדבר שהוא לא עשה?". כמו כן, גורם משפטי המקורב לפרשה אמר כי "מדובר באחת העוולות הגדולות ביותר שנעשו במשפט הישראלי".

אביה של חנית, רפי קיקוס, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי למרות הטרחה והסבל, הוא תומך בבדיקה חוזרת, על מנת לברר את העובדות אחת ולתמיד. "לאורך כל המשפט עצמו, לא יצאה שום הוכחה חותכת בשום שלב שהוא בו יכולתי להגיד לדעת את האמת ב-100%, לכן שווה לנו לעבור את כל מדורי הגיהנום בשביל לדעת את האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully