וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: מחבל הפוגע בחייל אינו טרוריסט

11.4.2006 / 7:10

שרת החוץ אמרה בראיון בארה"ב כי יש להבחין בין מחבל המנסה לפגוע בחיילים לבין מי שמנסה להרוג אזרחים חפים מפשע

שרת החוץ והמשפטים, ציפי לבני, אמרה בראיון לתכנית הראיונות "נייטליין" של רשת ABC, כי יש להבחין בין מחבל המנסה לפגוע בחיילים לבין מי שמנסה להרוג אזרחים חפים מפשע.

בראיון סיפרה השרה לבני על אביה, בכיר ה[[אצ"ל]] איתן לבני, אשר מת לפני 15 שנה, ואמרה כי "הורי לא השתמשו באלימות נגד אזרחים. אפילו בסיפור הידוע של מלון המלך דוד ארגון האצ"ל טלפן קודם למלון כדי להרחיק את האזרחים לפני הפיצוץ".

בתשובה לשאלת המראיין האם ייתכן שבאותו אופן היא לא תכנה מחבלים מתאבדים נגד חיילים בלבד טרוריסטים, היא השיבה במילה אחת – כן. עם זאת אמרה לבני, כי "אני לא יכולה לקרוא להם לוחמי חירות. אך פיגוע נגד חיילים הוא מאבק לגיטימי יותר מרצח אזרחים, תינוקות ונשים. רצח אנשים ברחובות ובקניונים זה משהו בלתי מקובל, ואני מצפה שבקהילה הבינלאומית תעשה את אותה הבחנה". בתום הראיון הוסיפה לבני, כי "מי שנלחם נגד חייל ישראלי הוא אוייב, ואנו נילחם חזרה. אבל אני מאמינה שזה לא עומד תחת ההגדרה של טרור".

בראיון לקול ישראל אישרה לבני את הדברים והדגישה, כי ביקשה לחדד את ההבחנה בקהילה הבינלאומית בין לחימה במסגרת מלחמה לבין פיגועים הפוגעים באזרחים ברחובות ישראל. לדבריה, לא מקובלת עליה העובדה שהקהילה הבינלאומית קוראת למחבלים לוחמי חירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully