וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מתנגד לצירוף ליברמן לממשלה

11.4.2006 / 6:08

היום יפתח הסבב השני של שיחות הקואליציה בין קדימה לעבודה. אולמרט הבטיח לראשי רשויות שישאיר את תיק הפנים בידי קדימה

היום יפתח סבב שני של שיחות הקואליציה בין קדימה לעבודה בכפר המכביה. בקדימה אומרים כי ניתן לגשר על הפערים בין כל המפלגות.

כתבי הארץ, יוסי ורטר ומזל מועלם, מוסיפים:

שמעון פרס, המיועד לתפקיד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, מותח ביקורת על כוונתו של ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לצרף את ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן לממשלה שהוא עתיד להקים. בשיחות פרטיות שהוא מקיים בחוג מקורביו, הביע פרס גם מורת רוח רבה מהיד הקשה שצה"ל מפגין ברצועת עזה כלפי אתרי שיגור הקסאמים.

בשיחות עם מקורביו אומר פרס, כי הוא אינו מתלהב מגודלה של הקואליציה המועדפת על אולמרט - קואליציה שתמנה 84 ח"כים. לדברי פרס, קואליציה כזו תחייב הקמת קבינט מדיני-ביטחוני רב-משתתפים - ולכן גם פחות יעיל; תקשה על ניווט הממשלה; ותדלדל את הכנסת. לדברי פרס, הוא לא מתנגד לצירופו של ליברמן לממשלה בגלל תוכניותיו המדיניות לחילופי שטחים - שאין להן כל סיכוי להתממש - אלא בגלל סגנונו הבוטה ויחסו לערביי ישראל (ב-2001 תמך פרס בכניסת העבודה לממשלת שרון הראשונה, אף שליברמן ורחבעם זאבי היו חברים בה. בנאום שנשא אז בפני מרכז מפלגת העבודה, הוא סינגר על ליברמן וזאבי ושאל: "זה גנדי? זה ליברמן?").

ביומיים האחרונים מביע פרס בשיחות עם מקורביו מורת רוח רבה מהיד הקשה שצה"ל מפגין אתרי שיגור קסאמים ברצועה. פרס אמר לאנשיו, כי מערכת הביטחון חייבת לנהוג כלפי הפלסטינים בריסון ובמשורה ולמנוע הסלמה של המצב. כשיוקם הקבינט המדיני-ביטחוני, הוא יביע את דעתו בישיבה הראשונה. פרס גורס עוד, כי בניגוד להערכה הרווחת מספר המתנחלים שיפונו ב"תוכנית ההתכנסות" לא יהיה כ-70 אלף איש אלא כ-40 אלף. זאת מכיוון שלדעתו, המציאות בשטח תחייב פשרות שיקטינו את מספר המפונים ואת מספר ההתנחלויות שיפונו.

בתוך כך, אולמרט אמר אתמול בפגישה עם ראשי רשויות שהצטרפו לקדימה כי בכוונתו להשאיר את תיק הפנים בידי קדימה. ראשי רשויות שהשתתפו במפגש אמרו כי קיימת חשיבות גדולה בהשארת התיק בידי שר מקדימה כדי להשריש את התנועה בשלטון המקומי, וכי אולמרט מבין זאת היטב. המועמדים לתפקיד שהוזכרו בקרב ראשי הערים הם חיים רמון והשרים זאב בוים ומאיר שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully