וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מיליון ש"ח יועברו לעובדי המועצות הדתיות

10.4.2006 / 16:25

ההסתדרות טוענת כי משרד רה"מ התחייב להעביר למועצות הדתיות 9 מיליון ש"ח עוד היום, למטרת תשלום השכר המולן של העובדים

הממונה על שירותי הדת במשרד רה"מ, מאיר שפיגלר, הודיע כי יעביר עוד היום 9 מיליון ש"ח למועצות הדתיות, לצורך תשלום שכר לעובדים. שפיגלר אמר את הדברים בדיון בבקשת ה[[הסתדרות]] לתשלום שכר עובדי המועצות הדתיות, שהתקיים היום בבית-הדין הארצי לעבודה בירושלים. את ההסתדרות ייצגו עורכי דין מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.

עורכת הדין מטעם המדינה מתנגדת לקיומו של הדיון בין כותלי בית-הדין לעבודה. לטענתה, בעיית השכר הינה במסגרת היחסים בין הרשויות המקומיות למדינה ואין לעובדים נגיעה לכך. בנוסף טענה, כי המדינה מעבירה את חלקה בתקציב לרשויות המקומיות ואלה אינן מעבירות את השכר לעובדים. היא ציינה כי זו הפעם האחרונה שהיא מעבירה כסף על חשבון חובות השכר של עובדי המועצות הדתיות, וכי היא אינה רואה עצמה אחראית לעובדים אלה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהשתתף אף הוא בדיון, השיב לה בעניין קיום הדיון בבית-הדין, ואמר כי הוא מוביל מדיניות של מינימום שביתות במשק, אבל "בעניין זה אדאג שהבעיה תפתר עד היסוד. שוחחתי עם רה"מ לפני מספר ימים וסיכמנו כי נשב לאחר החג בנסיון לפתור את המשבר. אבל כשאני אאלץ להשבית את המשק, שביתה צודקת על עושק השכר והפנסיה, המדינה תפנה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה, לאותו בית דין בו היא טוענת כעת כי אין לו סמכות להתערב בהלנת השכר של עובדי המועצות הדתיות".

יתר על כן, הוסיף עיני, ההסתדרות לא תסבול מצב בו עובדים אינם מקבלים שכר. "רשויות מקומיות ומועצות דתיות רבות מנכות משכר העובדים את חלק העובד המופרש לקרנות ההשתלמות וקופות הפנסיה ואינן מעבירות אותו ליעדו. מדובר בעבירה פלילית. פנינו לפרקליט המדינה בדרישה לנקוט בהליכים פליליים נגד ראשי הרשויות העבריינים", אמר עיני.

בסיום הדיון, לאחר שהמדינה הביעה את התנגדותה לקיומו בבית-הדין לעבודה, הודיעה היועצת המשפטית האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד טנא-פרצ'יק, כי היא מושכת את הבקשה, וכי ההסתדרות תפעל בצעדים ארגוניים. השופט אדלר אמר בתגובה, כי בקשתה קולעת לדעתו. עו"ד טנא-פרצ'יק אמרה בתום הדיון כי מילות הסיכום של אדלר כמוהן כמתן "אור ירוק" למהלך של שביתה כללית במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully