וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מציג: מגילת חובות הרופא

10.4.2006 / 10:52

חוזר שהפיץ מנכ"ל המשרד אמור להפוך את "מגילת זכויות החולה" מרשימת הצהרות לסעיפים ישימים ומחייבים. דעו את זכויותיכם

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, הפיץ בימים האחרונים חוזר לכל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וההסתדרות הרפואית, תחת הכותרת "חובות המטפל".

בידיעות אחרונות דווח, כי בתחילת המסמך כותב פרופסור ישראלי, כי "חוזר זה בא להדגיש את חובות המטפל ואת חובות המוסד הרפואי, מתוך הכרה שהמטופל הוא שותף במערכת היחסים בין מטפל למטופל".

חובה לסייע בהשגת חוות דעת נוספת

הסעיפים העיקריים במגילת חובות המטפל הם:

* חובה על כל מוסד רפואי ומטפליו להעניק טיפול רפואי דחוף לכל אדם, ללא כל תנאי.

* איסור אפליה: "חובה על המטפלים להעניק טיפול רפואי ללא אפליה מטעמי דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, יכולת כלכלית, נטייה מינית או מטעם אחר. אפליה בטיפול רפואי היא עבירה וכן עילה לתביעת פיצויים ללא צורך בהוכחת נזק".

* חובה על כל מטפל לתת לא רק טיפול רפואי נאות, אלא גם יחס אנושי. חובה על כל מטפל לשאת תג זיהוי ולהזדהות בפני המטופל והמלווים אותו בשמו ובתפקידו.

* כאשר מטופל מבקש לקבל חוות דעת מקצועית נוספת, חובה על המטפל ועל המוסד הרפואי לסייע בכל הדרוש למימוש זכות זו. בחוזר מפורט, כי "הסיוע ייעשה בין היתר על ידי מסירת מידע על מומחים מתאימים. הסיוע כולל תיאום מועד ההתייעצות, מתן אפשרות ליועץ לבקר ולבדוק מטופל המצוי באישפוז, העמדת הרשומה הרפואית לרשות היועץ ומסירת מידע נוסף הנוגע אליו".

* חובה על כל מטפל לשמור על פרטיות המטופל. אם לא ניתן לטפל בחולה ביחידות, על המטפל להקפיד שהמטופל יהיה מוסתר בווילון או פרגוד.

* החוזר קובע כי מנהל מוסד רפואי חייב לקבוע הסדרים וזמני ביקור סבירים בשעות שונות של היממה.

* החוזר מדגיש את החובה לקבל הסכמה בכתב מצד החולה, לצורך ניתוחים וטיפולים מסוימים. החוזר קובע כי אין המטפל יכול להסתפק בכך שימסור למטופל דף מידע או טופס הסכמה בו רשום המידע, אלא עליו למסור למטופל באופן אישי, בעל פה ובהיקף נרחב את המידע הרלוונטי. עליו לתעד באופן תמציתי את ההסבר שהוא נותן למטופל.

* לסיום, מנהל מוסד רפואי חייב למנות עובד שיהיה אחראי לזכויות המטופלים במוסד. העובד הזה אחראי לתת למטופלים ייעוץ בנוגע לזכויותיהם, לקבל תלונות, לבדוק אותן ולטפל בהן, וכן להדריך את חברי הסגל הרפואי ולהנחות אותם בנוגע לחוק זכויות החולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully