וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילאי מצהובון בניו יורק סחט את המיליארדר

9.4.2006 / 15:07

כתב הפוסט דרש 100 אלף דולר תמורת סיקור חיובי. הר ברוקבק נאסר לצפיה בבית סוהר ובממשל יש פדופיל דביל. השבוע בארה"ב

אחד הסיפורים העסיסיים השבוע בארה"ב נוגע לרכילות, אבל לא בדרך שהייתם מנחשים. מדור הרכילות המוביל, "עמוד 6" של הניו יורק פוסט, מוצא את עצמו בצד המרוכל לאחר שאחד מכתביו הוקלט כשהוא מנסה לסחוט את אחד מהמיליארדרים בעיר, שמאס בחיטוט של המדור בחייו הפרטיים.

שתי שיחות בין ג'ארד פול סטרן, כתב הרכילות בצהובון הניו יורקי, לבין המיליארדר רונלד ברקל, איל סופרמרקטים המכהן גם בדירקטוריון של יאהו ומדורג במקום 335 ברשימת עשירי העולם, עם 2.3 מיליארד דולר, הוקלטו במהלך חודש מרץ. ברקל רצה שהעיתון ימתן או יפסיק את חיטוטו בחייו הפרטיים ובהקלטות נשמע סטרן מסביר "רמות שונות" של הגנה ושל סיקור חיובי. "אנחנו יודעים איך להרוס אנשים", אמר הכתב למיליארדר, לדברי אנשים המכירים את תוכן הקלטות. "אנחנו עושים את זה בלי להסתכן בתביעה. זו המומחיות שלנו".

בסופו של דבר שאל המיליארדר את הכתב: "כמה אתה רוצה". הכתב המהם וגמגם מעט, ובסוף אמר "מאה אלף דולר יהיו התחלה טובה, ואחר כך נוכל לסדר תשלום חודשי, נגיד 10 אלפים דולר". זה הספיק כדי להגיש תלונה במשטרה ולשמח את האנשים שעובדים אצל היריב הגדול של הפוסט – ה"דיילי ניוז" של ניו יורק, שמרח את הסיפור על העמוד הראשון במשך כמה ימים.

בוש מדליף

ולעניינים קצת יותר משמעותיים: הדי החשיפה לפיה הנשיא בוש הוא שאישר ללואיס ליבי, לשעבר ראש לשכת סגן הנשיא צ'ייני, להדליף חומר מסווג כדי להצדיק את המלחמה בעיראק – מסרבים לדעוך. בתחילה ניסו הבלוגרים מהצד הימני של המפה לפקפק באמיתות דבריו של ליבי, שנאמרו בעדות בפני חבר מושבעים, אולם כשהתברר שהבית הלבן מסרב להכחיש את הדברים, איבדה הטענה הזו הרבה מתוקפה. כרגע נראה שהנשיא לא עבר על החוק, היות שכמפקד עליון של הכוחות המזוינים שמורה לו הזכות לבטל את הסיווג הביטחוני של חומרים סודיים. עם זאת, לאור התקפותיו החריפות על מדליפים וחושפי סודות, ולאור האופן בו בוצעה החשיפה – בחשאי, לעיתונאית מסוימת, כביכול מפי "חבר סגל לשעבר של חבר קונגרס כלשהו" – הסיפור מציג את הנשיא כצבוע, ולא יעזור בכלל לשיעור התמיכה בו, הממשיך לצנוח.

תחליף חלב להשמדה המונית

עוד סיפור שקשור למדיניותו של הנשיא מגיע מאריזונה, שם הורשע סיטונאי מזון בשם סמיח ג'מאל בניהול רשת למזון תינוקות גנוב. הבעיה בהרשעה הזו היא, שהראיות הושגו באמצעות צווי חיפוש וציתותים על פי חוק ה"פטריוט", האמור לשמש באופן בלעדי למלחמה בטרור. פרקליטיו של ג'מאל, אזרח אמריקאי יליד לבנון, שמעולם לא הואשם בקשר כלשהו לטרור, כבר הודיעו שיערערו בטענה שהראיות נגדו הושגו באופן לא חוקי. "מדובר פה בתחליף חלב להשמדה המונית", אמר ג'מאל בסרקזם בשימוע בעניין.

חומות של תקווה

במסצ'וסטס הועבר סוהר בכלא הגדול במדינה מתפקידו, לאחר שהקרין בפני האסירים את הסרט "הר ברוקבק", העוסק ברומן ההומוסקסואלי בין שני בוקרים. דוברת שירות בתי הסוהר של המדינה אמרה בתגובה, שהסוהר הושעה לא בגלל נושא הסרט, אלא בגלל שהוא מכיל סצינות מין בוטות "שאינן מתאימות לקהל הצופים". שנפשו העדינה עלולה להיפגע מדברים שכאלה, כמובן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פדופיל אידיוט

סגן מזכיר התקשורת של המשרד לביטחון פנים בארה"ב, בריאן דויל, נעצר לאחר שניסה לפתות דרך האינטרנט את מי שחשב לנערה בת 14 ולקיים איתה יחסי מין. דויל, בן 55, גרוש ואב לילדים, יצר קשר עם ה"נערה" לאחר שראה את הפרופיל שלה ברשת, ומיד פתח בשיחה מינית בוטה, בה הסביר בפרוטרוט מה ברצונו לעשות לה. בהודעה שפירסם משרד השריף של מחוז פולק בפלורידה, נאמר כי "רבות מן השיחות שיזם הנאשם עם ה'קורבן' פשוט בוטות מדי לפירסום". השריף עצמו אמר ל-CNN, כי "רציתי לראות אם זה מזעזע כמו שהבלשים שלי סיפרו לי. זה זעזע את כולנו, ואנחנו עבדנו במחלקי מוסר, סמים, פשע מאורגן ורצח".

מעבר לפליליות שבמעשה, צריך גם לציין את טמטומו של דויל, ששוחח עם הבלשית שהתחזתה ל"נערה" בטלפון, ושלח לה תמונות שלו, את שמו האמיתי, מספר הטלפון שלו במשרד ובנייד והבטיח לשלוח לה תמונות שלו בעירום אם תשלח לו תמונות שלה קודם.

קטנות

* במדינת טנסי נהרגו לפחות 36 בני אדם בסופות טורנדו מאז סוף השבוע שעבר. יותר מאלף בתים נהרסו, ו-16 אלף בתים נותרו ללא חשמל.

* בתגובה להודאתה של שרת החוץ, קונדוליסה רייס, לפיה ארה"ב ביצעה "אלפי טעויות" בעיראק, אמר שר ההגנה דונלד ראמספלד ש"אין לי מושג על מה היא מדברת".

* שר המשפטים של ארה"ב, אלברטו גונזאלס, סירב לפסול אפשרות שהנשיא אישר או יאשר ציתות ללא צו בית משפט לשיחה בין שני אנשים על אדמת ארה"ב. פרשת הציתותים המוכרת נוגעת לשיחות בהן צד אחד נמצא על אדמת ארה"ב וצד שני מחוצה לה.

* ברשת מסתובב סרט מאד מושקע, בן קרוב לשעה וחצי, המביא תימוכין רבים לטענה שהממשל האמריקאי ידע על פיגועי 11/9 הרבה יותר מכפי שהוא מודה. צפו ושפטו בעצמכם.

* חבר בית הנבחרים טום דיליי (רפובליקאי מטקסס) – זה שנאלץ להתפטר מתפקיד מנהיג הרוב בבית הנבחרים בגלל כתב אישום על הלבנת הון, ונאלץ לאחרונה להודיע שלא ירוץ לכהונה נוספת ויפרוש בהקדם מבית המחוקקים עקב קרבתו המוגזמת ללוביסט המושחת ג'ק אברמוף – הודיע שיגיש נגד חברת בית הנבחרים סינת'יה מק'קיני, שהואשמה השבוע בתקיפת שוטר, תלונה לוועדת האתיקה של הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully