וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יעבירו חמץ לפלסטינים

9.4.2006 / 14:49

תושב ההתנחלות בית אריה-עופרים יצא ביוזמה מקומית: במקום לשרוף את החמץ, יעבירו אותו התושבים לשכניהם בכפר רנטיס

תושבי ההתנחלות בית אריה-עופרים יעניקו את מוצרי ה[[חמץ]] שלהם לשכניהם בכפר הפלסטיני רנטיס. זאת בניסון להשכין יחסי שלום בין התושבים ולסייע לתושבי רנטיס, ששחלקם סובלים ממצב כלכלי קשה.

בימים אלו מנסים ישראלים רבים למצוא פתרון לכמויות החמץ הגדולות שנמצאות בבתיהם. האפשרויות המקובלות הן לשרוף את החמץ או למכור אותו לנוכרי במסגרת "מכירת חמץ", בה מוכרים את החמץ לגוי בעסקה שמתבטלת אחרי החג, כך שהחמץ חוזר לבעליו מבלי ש"עבר עליו הפסח". מכירת חמץ מיועד בעיקר למקרים בהם הצטברו כמויות גדולות של מוצרי מזון ששרפתם עלולה לגרום לפגיעה כספית.

בהתנחלות בית אריה-עופרים החליטו כמה תושבים לבחור באפשרות אחרת כדי לפתור את בעיית החמץ. בימים אלה מרכז אבינועם מגן, תושב [[עופרים]], מוצרי מזון נקיים טריים וסגורים באריזתם המקורית. מוצרים אלו יועברו מחר ומחרתיים לילדיהם של תושבי הכפר הסמוך רנטיס.

מגן מציין כי "המטרה המרכזית היא לא רק להיפטר מהחמץ, אלא להשכין יחסי שלום, ולסייע לילדי הכפר שמצבם הכלכלי קשה". לדברי מגן, ערב המהלכים המדיניים הצפויים ובעקבות מעשים של מתנחלים אשר פגעו במקומות שונים במטעי עצי זית של שכניהם הערבים, "יש מקום לשפר את הקשרים ולהזכיר לכולם כי התורה מצווה לסייע לרעב מבלי לבדוק מה מוצאו ומה גזעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully