וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסלה הקמת מטמנת פסולת סמוך לקדומים

9.4.2006 / 14:32

בעקבות עתירה של עמותת "אדם טבע ודין" הודיעה המדינה על ביטול התוכנית. 600 טון פסולת ביום שמייצרת ישראל יטופלו בתחומה

פרקליטות המדינה הודיעה לבג"ץ, כי לא ניתן לבצע את התוכנית להקמת מטמנת פסולת באזור התעשייה בר און, הסמוך ל[[קדומים]] שב[[שומרון]]. זאת בשל חשש כבד למפגעים סביבתיים חמורים. כן נקבע כי אין לאפשר בשלב זה ביצוע עבודות פיתוח ובינוי במקום.

תחילת הפרשה ביוני 2005, אז עתרה עמותת "[[אדם טבע ודין]]" לבג"ץ, בבקשה שיוציא צו אשר ימנע את הקמת אתר הטמנת הפסולת במקום, וכך ימנע את העברתם של 600 טון פסולת ביום שמייצרת מדינת ישראל אל מחוץ לשטחי המדינה. בנובמבר 2005 הוציא בית המשפט צו ביניים, אשר אסר על המשך הטמנת פסולת באתר.

"אדם טבע ודין" טענה כי אלוף הפיקוד וראש המינהל האזרחי אישרו את תוכנית העברת הפסולת מבלי שיש להם סמכות לאשרה, וכי היא מנוגדת למשפט המנהלי הישראלי והוראות הדין הבינלאומי החלים ביהודה ושומרון.

עוד טענה עמותת "אדם טבע ודין", כי אין שום אינטרס ביטחוני לגיטימי אשר יכול להסביר את הצורך בהקמת אתר הפסולת. לטענת העמותה, מקדמי התוכנית מבקשים לשרת את צורכיהם של הגורמים המטפלים בפסולת באזור השרון. "אדם טבע ודין" טענה עוד כי הטמנה בשטח זה בעל רגישות הידרולוגית תגרום לזיהום קרקע ולזיהום מקורות המים.

תגובת הפרקליטות גובשה בעקבות הטענות שהעלתה אגודת "אדם טבע ודין" בעתירה ולאור העמדה המקצועית שגיבש המשרד לאיכות הסביבה בנושא. עוד הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי תוכנית הקמת המטמנה תוחזר לדיון במועצת התכנון העליונה כדי שתדון בה שנית. זאת לאחר שהמשרד לאיכות הסביבה הביע חשש למפגעים סביבתיים אם תוקם המטמנה.

עו"ד לינור אריאלי מ"אדם טבע ודין" אמרה, כי "אנו מקווים שמועצת התכנון העליונה תנצל את ההזדמנות שניתנה לה ותבטל את התוכנית להקמת מטמנה, שיש בה בכדי לפגוע באיכות הסביבה של תושבי המקום ובמקורות המים באזור. ייצוא פסולת מחוץ לתחומי הקו הירוק נוגד עקרונות של צדק סביבתי. התוכנית להקמת המטמנה מקדמת פיתרון קל לסילוק הפסולת, אך בהחלט לא פתרון ראוי מבחינה חברתית וסביבתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully