וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ייפגש עם החוקר הראשי של האו"ם

9.4.2006 / 12:32

נשיא סוריה ייפגש עם סרג' בראמרץ, העומד בראש חקירת רצח חרירי. עם זאת, יש מחלוקת באשר לאופי הפגישה, שעשויה להיערך היום

ראש צוות החקירה של [[האו"ם]] בפרשת רציחתו של ראש ממשלת [[לבנון]] לשעבר, [[רפיק אל-חרירי]], אמור להגיע ל[[דמשק]] כדי להיפגש עם נשיא [[סוריה]], [[בשאר אל-אסד]]. באתר ה-BBC דווח, כי על פי חלק מהדיווחים, סרג' בראמרץ אמור לפגוש את אסד כבר היום.

דוחות החקירה של האו"ם הצביעו על בכירים בממשל הסורי כמי שעומדים מאחורי רצח חרירי, אולם דמשק מכחישה טענות אלה. זו תהיה הפעם הראשונה שאסד ייפגש עם חוקרי האו"ם מאז תחילת החקירה בקיץ שעבר.

צוות האו"ם העביר בקשה רשמית לראיין את אסד בינואר האחרון, לאחר עריקתו של סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אל-חלים חדאם, שטען כי הנשיא אסד עצמו היה מעורב ברצח חרירי. חקירת האו"ם העלתה כי רצח חרירי לא יכול היה להתבצע ללא ידיעתם וסיועם של בכירים סורים.

בשני דוחות החקירה הראשונים של האו"ם הואשמה סוריה בעיכוב עבודת החוקרים. אולם בדוח השלישי, שפורסם באמצע מרץ, נאמר כי שיתוך הפעולה הסורי השתפר. ימים ספורים לאחר מכן הודיע אסד כי יפגוש את צוות החקירה בקרוב.

אולם בעוד שהחוקרים מבקשים לראיין את אסד בנוגע לרצח חרירי, מקורות סוריים שצוטטו בתקשורת הלבנונית אמרו כי הנשיא הסורי ייפגש עם סרג' בראמרץ כחלק מקבלת פנים למבקרים שונים. בראמרץ צפוי להיפגש גם עם סגן הנשיא הסורי, פארוק א-שרע, שהיה שר החוץ בעת הרצח והואשם על ידי החוקרים במסירת מידע כוזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully