וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט באיטליה: חולצות "אני שמוק מטומטם"

9.4.2006 / 8:36

ר"מ איטליה אמר שכל מי שתומך ביריבו חייב להיות שמוק מטומטם, ולא חלם שהאופוזיציה תאמץ את הקללה ותהפוך אותה ללהיט

המילה החמה ביותר באיטליה היום היא קללה גסה שהטיח ראש ממשלת איטליה, [[סילביו ברלוסקוני]], בתומכי יריבו, רומנו פרודי: "קוגליאוני", מילה שמקורה באשכים ומשמעותה, בתרגום חופשי, היא "שמוק מטומטם". ברלוסקוני זרק אותה לתוך המערבולת הסוערת של מערכת הבחירות הנוכחית כשאמר שכל מי שתומך באופוזיציה חייב להיות שמוק מטומטם – הוא לא חלם שהיא תהפוך ללהיט ותככב על חולצות שנחטפות כמו לחמניות טריות, פוסטרים של האופוזיציה ואפילו בנאומים של פוליטיקאים מבוגרים ומכובדים.

"ברלוסקוני הוא השמוק המטומטם", אמר הפוליטיקאי מארה פרי בן ה-71 בתחילת מצעד התמיכה האחרון בפרודי, בכיכר פיאצה דל פופולו ברומא. "הוא חושב שהוא יכול להשאר בתפקיד הבוס של איטליה, אבל אנחנו לא נהיה חלק מהעסק שלו. אנחנו רוצים [[איטליה]] נקיה וכנה. אני מוכן לשלם מיסים גבוהים יותר כדי לראות אותו הולך".

אחד ממאות התומכים בקהל, לואיג'י צ'יפה, אמר לסוכנות AFP כי הוא מסכים עם פרי. "אם המשמעות של להיות שמוק מטומטם היא שאני מוכן לשלם מיסים גבוהים יותר ומעדיף לכבד את החוק, אז אני בהחלט שמוק מטומטם", אמר. אשתו, טיזיאנה, הוסיפה כי "היום זו גאווה גדולה להיות שמוק מטומטם".

מסביב לזוג היו פוסטרים וחולצות רבות עם הסיסמא הפופולארית של האופוזיציה – "עדיף להיות קוגליאוני מאשר להצביע ברלוסקוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully