וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזין פלייבוי הושק לראשונה באינדונזיה

רויטרס

7.4.2006 / 17:35

סערה במדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם בעקבות פירסום הגיליון הראשון של מגזין הגברים, הגם שאינו כולל עירום מלא

המהדורה הראשונה של מגזין הגברים "פלייבוי" הושקה היום באינדונזיה. 220 מיליון אזרחים יש במדינה, 85 אחוזים מתוכם מוסלמים, מה שהופך אותה למדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם.

ברחבי הבירה ג'קרטה היו בודדים שנשארו אדישים להפצת המגזין. כולם כבר שמעו עליו, חלקם ראו אותו. הביקוש היה גדול מאוד, והפתיע אפילו את המפיצים. כלי התקשורת כולם מדברים על המגזין החדש, ומאמרי מערכת רבים נכתבו על הנושא.

הגירסה האינדונזית של המגזין בוטה קצת פחות מזו האמריקאית. אין עירום מלא ותמונות רבות מצונזרות. בדומה לגרסה המערבית, כולל המגזין מאמרים, ראיונות ותמונות. אפילו נערת אמצע יש. הלוגו עם הארנב המפורסם מתנוסס בשער.

לא לכולם הסערה מובנת, בהתחשב בעובדה שבאינדונזיה יש מגזינים לגברים שהם בוטים בהרבה מהגרסה המקומית של ה"פלייבוי". הבעיה העיקרית היא שלפני כמה חודשים, כחלק מ"סקר השוק" של המפיצים, הם מכרו עותקים של המקור האמריקאי. תוך כמה שעות הופסקה מכירת המגזין, ומאז יש התנגדות עזה למותג "פלייבוי".

איומים לרדוף את העורכים

לא כולם קיבלו באהדה את האורח החדש בדוכן המגזינים. מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון האיסלאמי הקיצוני במדינה, איים להשתמש בכוח כדי לעצור את הפצת העיתון. "אם יהיה צורך, נאלץ לפעול בדרכנו הכוחנית. נרדוף את העורכים", אמר טובגוס סידיק.

גם ארגוני הנשים דרשו להפסיק את מכירת עותקי העיתון. "כולם יודעים שזה מגזין פורנוגרפי", אמרה צ'מאמה סוארטנו, פעילה בארגונים. "אמנם במהדורה הראשונה אין עירום מלא, אבל זה רק תכסיס של המפיצים, כדי להחדיר את המגזין לשוק ללא התנגדות".

"אין ספק שמדובר במגזין שנוגד את החוק האנטי פורנוגרפי החדש", פסקה מאיה, עקרת בית בת 40. כוונתה הייתה להצעת החוק בו דן הפרלמנט, שאם תעבור תיצור מגבלות חמורות על הפורנוגרפיה במדינה. הפיקוח על כלי התקשורת בנושא יוגבר, ואפילו לבוש חשוף ברחוב יחשב עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully