וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנושות זקוקה ל-4 מיליון עובדי בריאות נוספים

7.4.2006 / 11:38

דו"ח של ארגון הבריאות העולמי קובע, כי מחסור חמור בכוח אדם רפואי גורם, בין היתר, להבדלים בתוחלת החיים בין מדינות

כדי להתמודד עם המחסור הכרוני בעובדי בריאות ברחבי העולם, נדרשים להצטרף 4 מיליון בני אדם למעל העובדים בתחום זה. כך קובע דו"ח של ארגון הבריאות העולמי. ב-57 מדינות בעולם יש מחסור חמור בעובדי בריאות, מתוכן 36 באפריקה שמדרום לסהרה. המחסור משפיע, בין היתר, על התנהלות המאבק בהתפשטות האיידס.

לפי הדו"ח, לפחות 1.3 מיליארד בני אדם בעולם סובלים מחוסר נגישות לשירותים רפואיים בסיסיים. פעמים רבות, הסיבה לכך היא שאין עובדי בריאות באזוריהם. המצב חמור במיוחד במדינות שנאבקות בעוני. הדו"ח קורא למדינות המערביות להפסיק "לחטוף" כוח אדם מהמדינות העניות.

באפריקה שמדרום לסהרה חיים 11% מאוכלוסיית העולם ו-24% מחולי האיידס בעולם. לעומת זאת, רק 3% מעובדי הבריאות בעולם חיים באזור זה. חוסר בכוח אדם, בשילוב עם חוסר הכשרה וידע, הוא מכשול מרכזי בפני מערכות הבריאות, המנסות להגיב ביעילות למחלות כרוניות ולשפעת העופות.

ארגון הבריאות העולמי קובע, כי תוחלת החיים במדינות העניות ביותר היא כמחצית מזו של המדינות העשירות ביותר. לפי הדו"ח, כל המדינות צריכות לשפר את האופן בו הן מתכננות, מכשירות ומעסיקות את הרופאים, האחיות והסגל הרפואי.

הדו"ח קורא למנהיגי העולם לעצב וליישם בדחיפות אסטרטגיה לכוח האדם בתחום הבריאות, בגיבוי תורמים בינלאומיים. ב-BBC דווח, כי מחלות מדבקות וסיבוכי היריון גורמים לפחות 10 מיליון מקרי מוות מדי שנה. ארגון הבריאות העולמי קובע, כי יש ראיות חותכות לכך שיחס הולם של עובדי בריאות לאוכלוסייה מגביר את סיכויי ההישרדות של תינוקות, ילדים ואמהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully