וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג איבד השבוע 1.3% ל-4.604 שקלים

נתן שבע

7.4.2006 / 12:50

בנק לאומי: "החוזקה היחסית של השקל צפויה להימשך ולא צפוי פיחות מהותי". הדולר מחק כמעט את כל העליות מתחילת השנה


עליות שערים לא היתה נחלת הבורסה בשבוע האחרון. השקל יכול לסכם שבוע מוצלח בו הצליח להתחזק אל מול הדולר ב-1.3%. היום התחזק הדולר היציג ב-0.15% ל-4.604 שקלים, הרמה הקרובה לרמה בה נסחר בתחילת השנה. היורו נחלש ב-0.85% ל-5.612 שקלים.

השילוב של התבהרות המפה הפוליטית השבוע לצד היחלשותו של המטבע האמריקאי בעולם תוך צפייה למספר העלאות ריבית של הבנק המרכזי באירופה הפילו את הדולר אל מול המטבעות העיקריים ואל מול השקל. בנוסף, המשך ההשקעות של הזרים בבורסה הוביל אף הוא להתחזקותו של השקל כאשר מכרו דולרים על מנת להשקיע בבורסה.

אתמול כבר שב היורו להיחלש בעולם אל מול הדולר לנוכח הודעת הבנק המרכזי לגבי הריבית המוניטרית לחודש אפריל, אשר תיוותר ללא שינוי ובנוסף הצהרתו כי השוק כיום אינו מגלם העלאת ריבית גם בחודש הבא. בשעה זו נחלש היורו אל מול הדולר ב-0.33% ל-1.219 דולר ליורו. בבנק לאומי העריכו, כי בעקבות הירידה באי הוודאות הפוליטית, בהיעדר אירועים ביטחוניים חריגים ובעקבות מגמת ההיחלשות הדולר בעולם, החוזקה היחסית של השקל צפויה להימשך ולא צפוי פיחות מהותי. תמיכות נוספות נובעות לשקל, לפי לאומי, מהמשך השקעות הזרים בישראל שמקזזות את זרימת ההון של המשקיעים הישראלים לחו"ל וכן מהמדיניות המוניטרית של בנק ישראל, המשמרת את פער הריביות בין ישראל לארה"ב, על פער של 0.25%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully