וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לחוק הבזק: סיכוי שיידחה לפחות עד אוקטובר עקב סוגיית הפורנוגרפיה

גיא הדס

16.7.2001 / 17:27

כך נודע ל-TheMarker.com ; מחר בבוקר צפויה הצבעה מכרעת בוועדת הכנסת בנושא הצנזורה על ערוצי הפורנוגרפיה; פורז: "אם יכרכו את סעיף הפורנו בחוק לא אעביר אותו במושב הכנסת הנוכחי"

גוברים הסיכויים כי התיקון לחוק הבזק לא יאושר עד מועד יציאת הכנסת לפגרה ויידחה במספר רב של חודשים, כך נודע ל-Themarker.com. הסוגייה הבעייתית ביותר שככל הנראה תעקב את העברת התיקון לחוק נוגעת לעניין ערוצי הפורנוגרפיה. מחר ב-8 בבוקר צפויה הצבעה בעניין בוועדת הכנסת שתקבע אם הדיון בעניין יימשך בוועדת הכלכלה במסגרת התיקון לחוק הבזק. במקרה כזה, הדיונים יימשכו אל מעבר לסוף החודש והתיקון לחוק הבזק יידחה לישיבת החורף של הכנסת בסוף אוקטובר.

היום נערך בוועדת הכנסת דיון בשתי הסתייגויות לחוק הבזק, הראשונה בעניין הפיכת הערוץ הלווייני של הרב עובדיה יוסף לערוץ המועבר על גבי רשת הכבלים, והשנייה בעניין ביטול שידור ערוצי הפורנוגרפיה. פורז ביקש כי ועדת הכנסת תכריע כי סעיפים אלו, הם נושאים חדשים וככאלה לא ניתן לדון בהם כחלק מהתיקון לחוק הבזק. במקרה זה ימשיך הטיפול בחוק הבזק כפי שהוא ללא אותם סעיפים וככל הנראה הוא יעבור כבר החודש.

לעומת זאת, במקרה ויוחלט שאחד מהסעיפים או שניהם יהוו חלק מהתיקון לחוק הבזק, יחליט פורז על דיונים ממצים בעניין ומשמעותם דחיית התיקון לחוק. ישנו סיכוי גבוה שנושא הפורנוגרפיה יוגדר כחלק אינטגרלי מהתיקון לחוק הבזק, ולכן ככל הנראה הטיפול בתיקון לחוק יימשך לפחות עוד כמה חודשים.

בדיון סוער היום בוועדת הכנסת הוחלט על דחיית ההצבעה למחר בבוקר. הדחייה התקבלה לאחר שח"כ אברהם הישרזון ביקש "התייעצות סיעתית". בדיון אמר שר התקשורת ראובן ריבלין כי בלתי אפשרי להעביר את הערוץ של עובדיה יוסף לכבלים כי יש בעיה טכנולוגית להעביר את השידורים באופן ממוקד למספר נקודות מצומצם. עוד אמר ריבלין כי נושא הפורנוגרפיה הוא אידאולוגי ושולי לחשיבות הכלכלית העומדת מאחורי התיקון לחוק הבזק.

פורז אמר כי במקרה ויוחלט כי אחת מההסתיגויות תצורף לתיקון לחוק הוא לא ייאפשר להעביר את החוק בטרם ייערך דיון יסודי בעניין. פורז מוסיף כי הדבר מחייב המתנה עד למושב החורף, "גם אז התיקון לחוק הבזק יהיה חשוב מספיק כדי לדון בו ברצינות", הוסיף.

בתוך כך הציע ח"כ מיכאל איתן הצעת פשרה לחברי הכנסת המתנגדים לשידור הערוצים הפורנוגרפיים לפיה כל מי שירצה לצפות בשידורים ייצטרך ל"גהץ" כרטיס מגנטי כחלק מאמצעי שימנע מילדים מלצפות בתוכן הפורנוגרפי.

איתן הציע כי הצעה זו תועבר כחוק נפרד במקביל לתיקון לחוק הבזק. פורז אומר כי הצעה זו מקובלת עליו כיוון שלא מדובר כאן בהתערבות בתכנים של ערוצי הכבלים. בשעה זו דנים חברי הכנסת של ש"ס בהצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully