וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מונע מסטודנטים מאבו דיס להגיע לסטאז'

6.4.2006 / 20:14

עמותת "רופאים לזכויות אדם" עתרה היום בשמם של 6 סטודנטים לרפואה מאבו דיס, שאינם מורשים להגיע לסטאז' במזרח ירושלים

עמותת "רופאים לזכויות אדם" הגישה היום עתירות לבג"ץ בשמם של שישה סטודנטים לרפואה מהפקולטה באבו-דיס. העותרים דורשים להורות לשלטונות הצבא ולשב"כ לאפשר להם להגיע לבית החולים מקאסד בירושלים המזרחית, בית החולים הפלסטיני האוניברסיטאי היחידי, שם הם עוברים את הלימודים הקליניים אשר מהווים חלק חיוני ובלתי נפרד מלימודי הרפואה. שש העתירות הוגשו לאחר שנכשלו ניסיונות קודמים של הסטודנטים ועמותת "רופאים לזכויות אדם" לקבל היתר לנוע בין הפקולטה באוניברסיטת אל קודס באבו דיס לבין בית החולים.

לדברי העמותה, ההגבלות המוטלות על הסטודנטים כוללות כמה דרישות: ראשית, התניית קבלת היתר כניסה לביה"ח מקאסד בהשגת כרטיס מגנטי (מקביל לתעודת יושר) ממפקדת התיאום והקישור הישראלית באזור מגוריו של הסטודנט. שנית, גיל מינימום של 21 שנים כתנאי להגשת בקשה להיתר סטודנט. ולבסוף, הקצאת מכסה מסוימת של היתרים עבור כל הסטודנטים. מכסה זו נמוכה ממספר הסטודנטים הנדרשים ללימודים קליניים במקאסד.

הסטודנטים המיוצגים בעתירה אינם מקבלים היתר בטענה כי הינם מנועים ביטחונית. "המניעות אינן מוסברות וגם בבתי המשפט הן נאמרות בדלתיים סגורות מבלי לאפשר לאדם המנוע להתגונן כראוי", טוענים העותרים. "הגבלת כניסתם של הסטודנטים פוגעת באופן חמור בהכשרתם ומונעת מרבים מהם להשלים את לימודיו כראוי. מדיניות זו של ממשלת ישראל פוגעת בעתיד החברה הפלסטינית בכלל ועתודה הרפואית הפלסטינית בפרט. היא פוגעת פגיעה אנושה בזכות לחופש התנועה, בזכות לחינוך, ומעל לכל בזכות לבריאות של כלל החברה הפלסטינית בשטחים הכבושים".

העמותה טוענת בעתירתה, כי זו חובתה של ישראל, ככוח הכובש, לדאוג באופן אקטיבי לבניית תשתית תקינה וראויה של מערכת בריאות. "המדיניות הישראלית הנוכחית מנוגדת למשפט הבינלאומי ולזכויות אדם בסיסיות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ואף בהיותה בלתי סבירה ושרירותית. ישראל מונעת מהפלסטינים לפתח עתודה רפואית בו בזמן שהיא מתנערת מאחריותה לבריאות תושבי השטחים הכבושים. לא ניתן להחזיק את המקל משני קצותיו: יש להתיר לפלסטינים ללמוד רפואה ולבנות את עתידם".

מהמנהל האזרחי נמסר לוואלה! חדשות, כי מדובר בהחלטת שב"כ, המתבססת על מידע המצוי בידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully