וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרה נדרסה והושלכה על ידי מע"צ לתעלה

6.4.2006 / 17:01

פרה שנפגעה ממשאית סמוך ליגור הוטלה על ידי טרקטור לבור. שם היא נותרה פצועה קשה, עד שנגאלה מיסוריה, 10 שעות לאחר מכן

עמותת "תנו לחיות לחיות" שיגרה היום מכתב זועם לשר התחבורה, מאיר שטרית, לאחר שטרקטור של מע"צ השליך פרה חיה שנפגעה ממשאית וחסמה כביש לבור עמוק, והותיר אותה שם פצועה קשה אך חיה וסובלת. לטענת העמותה, המעשה מנוגד לחוק.

במכתב מסבירה דוברת העמותה, אתי אלטמן כי הפרה חצתה את הכביש המחבר את הישובים סומך ויגור בשעה 2:00 בלילה ונפגעה על ידי משאית. אולם על פי עדי ראייה ששהו במקום, היא נפגעה בצורה קלה ושכבה על הכביש אך ורק כתוצאה מהלם. למקום הגיעו ניידת משטרה וכוחות מע"צ, שהזעיקו טרקטור לפינוי הפרה. הטרקטור אסף אותה, אך במקום להעביר אותה אל וטרינר או אפילו אל השדות הסמוכים, השליך אותה לבור בעומק 20 מטרים, לצד הכביש.

נהג ששהה במקום מרגע הפגיעה במשאית ניסה להביא להצלת הפרה במשך הלילה, והתקשר עשרות פעמים למוקד מע"צ, אך שיחותיו עם המוקדנית, כמו גם עם המשטרה, עלו בתוהו. בשעה 8:45 הוא התקשר למשרדי "תנו לחיות לחיות", וביקש את התערבותם.

אלטמן מספרת כי מאותו רגע היא פנתה לכל גורם אפשרי. "דיברתי עם מתנ"א צפון, עם הוטרינרית הרשותית, עם ארגון "חקלאית", עם מע"צ, עם וטרינרים המתמחים בחיות גדולות ועם כל גורם אפשרי – ודבר לא קרה", היא כותבת במכתב." רק בסביבות השעה 11:30 ניאות להגיע למקום פקח מטעם המועצה האיזורית מטה אשר, אשר רק כעבור כחצי שעה גאל את הפרה מייסוריה".

"הייתה כאן הפקרה אכזרית של יצור חי לגורלו המר וניתן היה לפנותה עם מעט רצון טוב וחמלה אנושית לוטרינר למתן טיפול רפואי הולם שהיה מציל את חייה", אומרת אלטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully