וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליק לבלוקבאסטר

רויטרס

6.4.2006 / 11:30

תביעה עלולה לגרום לענקית הוידאו בלוקבאסטר לשלם תמלוגים למתחרה נטפליקס בכל השכרה באתר שלה

לספריית הוידאו המקוונת נטפליקס לא יהיה קל לאכוף את הפטנט החלוצי שלה בתחום ה-DVD מול היריבה בלוקבאסטר, אבל המאבק יכול להיטיב עימה לו תזכה בתביעה שהגישה, או תגיע לפשרה ותקבל תמלוגים מהמתחרה.

נטפליקס, שמכרסמת לאחרונה ברווחי בלוקבאסטר, תובעת את בלוקבאסטר בבית המשפט הפדרלי בסן-פרנסיסקו, ודורשת ממנה לחדול מלהפר 2 פטנטים רשומים של נטפליקס. הפטנטים מהווים את הבסיס לפעילות העיסקית שלה - שניהם נוגעים לשיטת התורות האוטומטיים של נטפליקס. לקוח יכול לנהל מעין רשימה, תור של סרטים להשכרה דרך אתר האינטרנט של נטפליקס. כשהוא מחזיר בדואר סרט ששכר, אוטומטית נשלח אליו בדואר הסרט הבא בתור.

"נטפליקס יצרה את המודל הזה כשאף חברה אחרת לא הציעה השכרת סירטי DVD אונליין, רק רכישה", אומר האנליסט ספא רצ'י. ניצחון לנטפליקס בבית המשפט יכול להניא מתחרים נוספים מלקפוץ על העגלה ולנסות להשיק שירותי השכרה דומים.

עורך דין בתחום הפטנטים, מרק ליברשטיין, אמר לרויטרס שאין תקדים משפטי להשוואה, מכיוון שרוב המחלוקות האלו מסתיימות בפשרה מחוץ לבתי המשפט. "ייתכן שבלוקבאסטר תצטרך לשלם תמלוגים למתחרה נטפליקס בכל פעם שמישהו שוכר סרט באתר שלה", טוען ליברשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully