וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות נגד נציב המים: לא נייבש גינות ציבוריות

תמר נהרי

16.7.2001 / 14:47

נציב המים חתם על תקנות שאוסרות על השקייה; ראשי הרשויות כינסו מסיבת עיתונאים בתגובה והודיעו: "לא נסגור את הברז"; נציבות המים: הפסקת ההשקייה תביא לחיסכון של 22 מליון קוב

נציב המים, שמעון טל, חתם הבוקר על תקנות חדשות האוסרות השקיית גינות ציבוריות ופרטיות בישראל בחודשים אוגוסט-ספטמבר. התקנות יועברו לאישור שר התשתיות וועדת הכלכלה של הכנסת, ואמורות להיכנס לתוקפן בסוף החודש הנוכחי.

בתגובה כינסו הבוקר כמה מראשי השלטון המקומי מסיבת עיתונאים, בה הודיעו כי אין בכוונתם לסגור את הברזים, וטענו כי הגינון הציבורי הוא חלק אפסי מהשימוש במים וייבוש הגינות אינו אלא "כיסוי אחוריים" של הגורמים המופקדים על משק המים.

דוברת נציבות המים, יעל שוהם, מסרה כי ההערכה היא שבאמצעות הפסקת ההשקייה ייחסכו כ-22 מליון קוב, כמות שאיננה מבוטלת לנוכח המשבר החמור. שוהם מסרה כי בכוונת נציבות המים להפעיל פקחים מיוחדים, שיאכפו את התקנות החדשות. מי שייתפס, בין אם מדובר ברשות מקומית או באזרח פרטי המשקה לתומו את חצרו, צפוי לקנס בגובה 9,600 שקל.

מצנע: לא ייתכן שהירוקים יהפכו עורם נגד הריאות הירוקות

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום, תחת הכותרת "נציבות המים זורעת חול", השתתפו ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, ח"כ נחמה רונן ונציג השלטון המקומי, דוד אוחנה.

ח"כ רונן טענה כי התקנות החדשות הינן בגדר "כיסוי אחוריים" של נציבות המים. "בזמן שהדרישה לחסכון במים מטעם המגזר החקלאי היא עדיין בגדר מס שפתיים, תמוהה בעיני ההיטפלות דווקא לשטחים הירוקים המועטים שעוד נותרו בעיר", אמרה. עוד הוסיפה רונן, כי החקלאים בארץ צריכים לחדול מגידול צמחים טרופיים, הגוזלים כמויות ניכרות של מים ולעבור לגידולים חסכוניים יותר. רונן, כמו גם יתר הדוברים, התקשו עם זאת להציב פתרונות אלטרנטיביים לטווח המיידי של הקיץ הקרוב.

נאומו של חולדאי הופרע בקריאות זעם מצדו של חבר סיעת הירוקים במועצת העיר תל אביב, פאר ויסנר, שנכח במקום. ויסנר טען כי העירייה כמעט שאינה עושה דבר על מנת לחסוך במים, "ממשיכה להשקות איי תנועה" ונוהגת בבזבזנות משוועת. ויסנר נדחף על ידי מארגן מסיבת העיתונאים, אילן שיינפלד, שניסה להוציאו מן האולם, דבר שהפך כמעט לתגרת ידיים. חולדאי טען מנגד, כי העירייה חסכה בשנה האחרונה ארבעה אחוז מהצריכה ביחס לאשתקד, וכי העביר הוראה ברורה להשקות את הגינות אך ורק בשעות הלילה.

מצנע טען בראשית דבריו, כי לא יתכן שהארגונים הירוקים "יהפכו לפתע עורם ויביעו עמדה כנגד הריאות הירוקות של העיר". על פי נתונים שמסר, בחיפה 11 אלף דונם שטחים ירוקים, המהווים כשישית משטח העיר הכולל. לדבריו, 2,600 דונם בלבד מתוכם מטופלים כגינות ציבוריות. מצנע טען עוד, כי מי ההשקיה מהווים 1.86 אחוז בלבד מצריכת העיר, ומשום כך החיסכון בחודשיים הבאים לא יהווה אלא 0.3 אחוז מכלל הוצאות המים העירוניות. באשר לגנים הבהאיים טען מצנע כי גם שם הולכת ומצטמצמת צריכת המים באחוזים ניכרים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully