וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט : ניצחון לאוסטרליה במותחן ביוהנסבורג

רועי פרידמן

5.4.2006 / 20:19

האוסיז ניצחו בסך הכל בשני וויקטס, ומובילים 0:3 בסדרה מול דרום אפריקה. ברט לי איש המשחק, סטיוארט קלארק נבחר לאיש הסדרה

אוסטרליה ניצחה את דרום אפריקה במשחק מותח ביוהנסבורג והשלימה ניצחון חלק של 0:3 בסדרה. אם ישאלו בדרום אפריקה מתי לאחרונה הנבחרת הפסידה בבית סדרה על האפס, זה קרה הרבה לפני שההורים של השחקנים בסגל הנוכחי נולדו. אגב, לאחרונה זה קרה ב-1914, כשאנגליה ניצחה בדרום אפריקה 0:4 בחמישה משחקים.

הדרום אפריקאים שיחקו ללא הקפטן, גריים סמית, שנפצע באמון לפני המשחק. ז'אק קאליס, בטסט ה-99 שלו, שימש לראשונה בקריירה שלו כקפטן, והחליט לחבוט ראשון. תוך שעה של משחק ושני הפותחים, איי בי דה-ווילייה והרשל גיבס, היו בדרכם חזרה לחדר ההלבשה, כשהתוצאה 38 ל-2, אבל קאליס, עם 47 ובוטה דיפנאר עם 32 החזירו את דרום אפריקה למשחק. 93 של אשוול פרינס, ו-43 של ניקי בוייה, הביאו את המארחים ל-303. ברט לי וסטיוארט קלארק סיימו עם 3 פסילות כל אחד, מייקל קספרוביץ פסל עוד שניים.

הסיבוב הראשון של האוסטרלים נפתח במכה רצינית בכדור הראשון של הסיבוב, כשמקאיאה נ'טיני הגיש לג'סטין לאנגר. לאנגר ניסה לברוח מכדור מהיר, והכדור פגע בחלק האחורי של הראש, והפיל אותו לרצפה כשהוא מדמם מאחורי האוזן. לקבל כדור קשה, שעשוי מעור במהירות של 140 קמ"ש, בראש - לא נעים בכלל.זה היה הכדור היחיד שלאנגר עמד מולו במשחק, כשהוא נשלח לבית החולים עם חשש לזעזוע מוח. וכל זה, אגב , בטסט ה-100 שלו.

האוסטרלים צברו תוך שעה 89 נקודות, אבל עם 4 פסילות, כשנ'טיני אחראי לכולם. מייקל האסי, אחת התגליות של הסדרה, החזיר את האוסטרלים עם 73, וברט לי, שקבע שיא קריירה עם 62, אך 6 פסילות סה"כ של נ'טיני, השאירו את היתרון בסבוב הראשון אצל המארחים, כשאוסטרליה נפסלה ל-270, פיגור של 33 נקודות.

נ'טיני היה זקוק של 19 אוברס בלבד לפסול 6 שחקנים (19 הגשות לפסילה, כשבממוצע מגישים טובים צריכים 55), אך הוא "שילם" ב-100 נקודות חובה. למרות 53 של גיבס, דרא"פ פתחה לא טוב את הסיבוב השני, כשהתוצאה 140 ל-6, כשקלארק אחראי ל-4 פסילות, אך 44 של שון פולוק ו-63 של מארק באוצ'ר החזירו את דרום אפריקה למשחק, והיא סיימה עם 258.

לי ושיין וורן פסלו, בנוסף לקלארק, שלושה שחקנים כל אחד. אוסטרליה היתה זקוקה ל-291 לנצח. לא קשה, אבל לא פשוט, במיוחד כשזה עלול להיעשות עם 10 חובטים בלבד. האסי עלה לפתוח ביחד עם מת'יו היידן, בגלל הפציעה של לאנגר.

הפתיחה הייתה של דרום אפריקה, כשנ'טיני פסל את היידן ללא נקודות על הלוח (פעם שנייה בסדרה), וקאליס פסל את ריקי פונטינג ל-20. אוסטרליה 33 ל-2. דמיין מרטין הצטרף להאסי, ולאט לאט, הם שמו 165 לוויקט השלישי. מ-198 ל-2, אוסטרליה נפלה ל-237 ל-6, 54 נקודת מהמטרה, אבל רק 4 פסילות ביד, או רק שלוש בגלל לאנגר. פולוק פסל את מרטין ל-101 ונ'טיני פסל את קלארק, וסיים עם 4 פסילות בסבוב, ו-10 במשחק (פעם שלישית בקריירה, שווה לאלן דונאלד לשיא דרום אפריקאי), אך לי וקספרוביץ, אותם שניים שכמעט ניצחו בטסט השני באנגליה, כשאוסטרליה הפסידה בשתי נקודות, הביאו את אוסטרליה לקו הגמר.

תוצאה:

דרום אפריקה 303 ו-258
אוסטרליה 270 ו-294 ל-8

אוסטרליה מנצחת בשני וויקטס ו-0:3 בסדרה. ברט לי נבחר לאיש המשחק, סטיוארט קלארק, בסדרת הטסט הראשונה שלו נבחר לאיש הסדרה עם 20 פסילות. אוסטרליה יוצאת לסדרת חוץ קלילה בבנגלה דש, לפני מנוחה לקראת האשס, שיתחיל בנובמבר. לדרום אפריקה מצפה סדרה לא פשוטה בבית נגד ניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully