וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פ.ק.ן משיקה קרן נאמנות שתשקיע בתע' המים העולמית

שרון שפורר

5.4.2006 / 17:10

שוק המים הגלובאלי מוערך בכ-400 מיליארד דולר בשנה, מתוכם כ-100 מיליארד דולר בשוק האמריקאי

יומיים אחרי שעברה באופן רשמי מבנק הפועלים למרקסטון, לאחר עדכון המחיר כלפי מטה ל-836 מיליון שקל, מודיעה היום פ.ק.ן על השקת קרן הנאמנות הראשונה תחת הבעלות החדשה של מרקסטון - פ.ק.ן פלוס AQUA, אשר תתמחה בהשקעה במניות בתעשיית המים העולמית.

מפ.ק.ן נמסר, כי ההחלטה על אפיק השקעה זה התקבלה לאחרונה לאחר ניתוחם של מספר אינדיקטורים עולמיים בתעשייה זו, בהם עלייה של 18.7% ברבעון הראשון במדד Palisades Water Index, המרכז את מניות החברות המובילות בעולם בתעשיית המים.

תעשיית המים העולמית כוללת חברות העוסקות בתחומי הטיהור וההתפלה, ייצור והנחת צינורות ומסננים, משאבות, שירותי תחזוקה ומעבדה, ציוד אנליטי לבדיקה, ניהול פסולת ועוד. בפ.ק.ן אומרים, כי תאגידי הענק הגלובליים כדוגמת סימנס ,3M וג'נרל אלקטריק זיהו בשנים האחרונות את פוטנציאל הצמיחה הטמון בתעשייה, ונכנסו לתחום זה באמצעות רכישה של חברות. הם מציינים, כי רק בארבע השנים האחרונות בוצעו רכישות של חברות בתחום טכנולוגיות מים ברחבי העולם בהיקף כולל של יותר מ-4 מיליארד דולר לפי מכפילי EBITDA של עד-27.

שוק המים הגלובאלי מוערך בכ-400 מיליארד דולר בשנה, מתוכם כ-100 מיליארד דולר בשוק האמריקאי. צמיחת שוק המים העולמית מאיצה את הקצב: במדינות המתפתחות עומד הקצב על כ-15% בשנה וכ-6% בשנה במדינות מפותחות.

כחמישית מאוכלוסיית העולם מתמודדת תחת איום המחסור במים - נתון הצפוי להחמיר בשנים הבאות. על פי הערכות מומחים, נושא המים יוגדר בקרוב כמשאב במחסור, בדומה לנפט. מומחים בעולם מעריכים, כי תקציבי ההשקעה במדינות השונות, המוקצים לפתרון סוגיות הקשורות במים, נמצאות במגמת עלייה מתמדת. זאת, במקביל לעלייה המוגדרת היסטורית במודעות העולמית לבעיית המים.

עמירם ברכה, אנליסט בכיר בחברת הנכסים הפיננסים של מרקסטון, אומר, כי "מים כמשאב בחסר מתבטא היטב במניות חברות תעשיית המים בעולם. לעיתים רחוקות נפתח בפני הציבור אפיק השקעה חדשני המתמקד בתעשייה עם פוטנציאל צמיחה גבוה לאורך זמן. קרן פ.ק.ן פלוס AQUA פותחת בפני הציבור הישראלי את האפשרות להשקיע בתעשייה זו".

הקרן החדשה היא הראשונה אותה משיקה פ.ק.ן פלוס תחת הבעלות החדשה. כפי שפורסם בימים האחרונים, פ.ק.ן פלוס מתכננת להשיק בקרוב מוצרים חדשניים נוספים, ביניהם כאלה הנובעים משיתופי פעולה עם הגורמים הפיננסיים המובילים בעולם - UBS ו-CAPITAL המצטרפים ל-CREDIT SWISS.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully